Voiko kolmevuotiaalla olla jo migreenä/äkillisiä päänvihlaisuja?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Se on mahdollista, että migreeni pysyy poissa raskauksien jälkeen. Harmi vaan ei o päteny ainakaan omalla kohdalla. Helpottunut onneksi on. Jos on migreeniä suvussa, niin valitettavasti sitä on sitten ikävä kyllä helposti lapsillakin :/
Minulla migreeni puhkesi ensimmäisen raskauteni aikana. Sitä ennen ei ollut ollut muuta kuin normi päänsärkyjä silloin tällöin.
 
mokonen
Itse muistan nuorena, alle 12, että saattoi yhäkkiä kun päätä käänsi vähän niin "naksahtaa" tuolla korvan takana päässä. Todella kipeä vihlaisu ja yleensä vedin automaattisesti sen puolen korvan kohti olkapäätä, eli menin vähän kippuraan kun koski. Yhtäkkiä siis tuli kova vihlaisu, kipu siitä aika nopeasti sitten hävisi. Taisin olla 13 kun minulla todettiin migreeni. Äitilläni on paha migreeni, josta osasi epäillä sitä minullakin kun viikoittainen päänsärky ei mennyt enää nukkumalla ohitse vaan paheni.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mä en ihan tarkalleen tiedä tai muista, koska mulla alko migreeni, mutta alle kouluikäisenä kuiteskin.
Ja ainakin nyt ja niin kauan kun muistan, niin mulle on tullu tollasia "kipupiikkejä". Eli yhtäkkiä vaan alkaa vihloo tai pistää jostain kohtaa päätä. Hetken kestää ja sit loppuu. On kyllä ilkeä kipu.
Täällä täsmälleen sama, minulla aurallinen. Ja niitä piikkejä tulee ja se tuntuu tosiaan äkkiä pistettävältä piikiltä.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti :
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mä en ihan tarkalleen tiedä tai muista, koska mulla alko migreeni, mutta alle kouluikäisenä kuiteskin.
Ja ainakin nyt ja niin kauan kun muistan, niin mulle on tullu tollasia "kipupiikkejä". Eli yhtäkkiä vaan alkaa vihloo tai pistää jostain kohtaa päätä. Hetken kestää ja sit loppuu. On kyllä ilkeä kipu.
Minulla on itselläni migreeni äitini puolelta periytynyt jossa osalla ollut voimakastakin migreeniä/lääkitystä. Nyt ei vaan pitkään aikaan ole kunnon kohtauksia tullut.
Se on mahdollista, että migreeni pysyy poissa raskauksien jälkeen. Harmi vaan ei o päteny ainakaan omalla kohdalla. Helpottunut onneksi on. Jos on migreeniä suvussa, niin valitettavasti sitä on sitten ikävä kyllä helposti lapsillakin :/
Totta :( Kauhulla odotan tuleeko pojalle.
 

Yhteistyössä