voiko kohtu hylkiä kierukkaa?

Mulla on ollu n.7kk h.kierukka ja vaivaa vaivanperään... Nyt sitten huomasin että ne kierukan langat tuntuu melkein emättimen suulla ja ovat terävät ja ne hankaa tosi ikävästi.

noin kuukausi sitten lääkäri sanoi kun tarkasti alapäätäni että kierukka on hyvin paikoillaan ja ne langat oli sillon lyhyet. Viime menkkojen aikaan oli menkkakipujakin ja tiputtelu vuotoa kokoajan.. Onkohan se värkki enää paikollaan?

ONKo kohtalotovereita, joille kierukka ei ole sopinut?
:eek: :wave:
 
Minulla oli kierukka muutama vuosi sitten. Muistin juuri, että minulla oli joskus supistuksien tapaisia, tuntemuksia. Aivan kuin kohtu olisi yrittänyt työntää kierukan ulos, mutta ei se kyllä itekseen tullut....eli kai se voi....
 
tiuku123
Mulla kohtu supisteli hormonikierukan ulos kaksi kertaa! siis heti laiton yhteydessä, etten ehtinyt edes huoneesta poistua, kun jo tuli pois, lääkäri sanoi että näkee ihan selvästi kuinka kohtu supistelee. Että mulla ainakin hylki.
 
Minulle laitettiin kaksi kertaa kierukka, joka ei pysynyt paikallaan millään, sitten lääkäri tilasi minua varten toisen merkkisen kierukan ja sanoi, että se pysyy varmemmin paikallaan. Ja jos ei pysy, ei kuulemma pysy mikään... No, on pysynyt. :) Kannataa kysyä lääkäriltä olisiko mahdollista kokeilla toista merkkiä/mallia.
 
Mulla oli ekan synnytyksen jälkeen kuparikierukka. Kun se oli jonkin aikaa ollut, sain yhtäkkiä ikäviä vatsakipuja ja veristä vuotoa. Asiaa tutkittiin ja lvarsinaista syytä ei löydetty, arvailtiin vaan. Itse jäin miettiin, et olisko voinut olla kierukasta, koska sitä ennen eikä sen jälkeen ole vastaavaa ollut. Enkä sen jälkeen ole kierukkaa halunnut...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2005 klo 17:18 äitijapojat kirjoitti:
Mulla on ollu n.7kk h.kierukka ja vaivaa vaivanperään... Nyt sitten huomasin että ne kierukan langat tuntuu melkein emättimen suulla ja ovat terävät ja ne hankaa tosi ikävästi.

noin kuukausi sitten lääkäri sanoi kun tarkasti alapäätäni että kierukka on hyvin paikoillaan ja ne langat oli sillon lyhyet. Viime menkkojen aikaan oli menkkakipujakin ja tiputtelu vuotoa kokoajan.. Onkohan se värkki enää paikollaan?

ONKo kohtalotovereita, joille kierukka ei ole sopinut?
:eek: :wave:
Mulla on kuparinen ollut reilun vuoden ja hyvin on sopinut :) Mutta kohtu joillain hylkii sitä ja työntää sen ulos mutta se tapahtuukin aivan alussa yleensä jos tapahtuu. Jos puoleen vuoteen ei tuu ulos, luultavimmin jääkin hyvin paikalleen. Tarkastuksessa se katsotaan onko paikallaan...noin 3-6kk päästä kun on asennettu.
Lapgat voi tuntua kovastikkin, ja joillakin niitä lyhennetäänkin sitten.
Ite en löydä koko kohdunsuuta :( mutta tarkastuksissa on ollu paikallaan.
Itelläni alussa KUUKAUSIA tuli ylimääräsiä vuotoja ja tuntu että aina verta housuaa...se oli vain totuttelua, sitten ajan myötä asettui. Nyt hyvä :) :wave:
 

Yhteistyössä