Voiko keho olla niin osaamaton, ettei saa aikaiseksi itse supistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Kun takana on kolme käynnistettyä synnytystä ja sellainen mahdollisesti tulossa viikon päästä, niin käy ihan oikeasti mielessä, että onko minun hormoneissani tai jossain joku vika, puute tai ongelma, jonka takia kehoni ei saa aikaiseksi ilman lääkkeitä tarpeeksi voimakkaita supistuksia.

En ole ollut paikallani ja varonut kaikkea viimeiseen asti millään kerralla vaan olen liikkunut, hoitanut pienempiä ja nyt käynyt jopa mustikassa ja yrittänyt rasittaa kipusupistuksista huolimatta vartaloa. Perinteistä saunomista ja rakastelua on myös yritetty. Tosin sillä seurauksella, että olen saanut ilmeisesti rasitus/stressiperäisiä raskausmyrkytysoireita ja vakavan varoituksen olla aloillaan kotona tai mennä sairaalaan olemaan aloillaan.

Miksi supistukset lakkaavat kymmeneen, yhteentoista mennessä illalla? Miksi lapsivesi ei ns. mene, kuten monelle tapahtuu? Miksi vauva viihtyy niin hyvin kohdussani? Kuka tietää?

Piika-äiti

ihan oikeasti varmaan voi. mulla ei alkanu supistukset itestään. eikä kummankaan kummipojan äideillä, vaan kaikki kolme on pitäny käynnistää. eikä meillä kenelläkään menny myöskään lapsivesi, jokaiselta sitten vähän ennen ponnistusvaihetta puhkastiin kalvot.

vaavilla on ilmeisen hyvä olla vielä massussasi =)

En osaa vastata, mutta mitenkähän ne olisi muinoin asian hoitaneet - ei kai vauvat ole syntymättä jääneet?? Eli jos tarpeeksi kauan odottaisi niin kai se lapsi lopulta syntyisi luonnollisestikin??

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
En osaa vastata, mutta mitenkähän ne olisi muinoin asian hoitaneet - ei kai vauvat ole syntymättä jääneet?? Eli jos tarpeeksi kauan odottaisi niin kai se lapsi lopulta syntyisi luonnollisestikin??

Näinhän sen täytyy olla, nyt vaan elämme aikaa jolloin raskautta seurataan tarkkaan ja laskettua aikaa tuijotetaan liiankin orjallisesti. Tosin nykyään ei kuolla synnyksiin eivätkä syntyvät kuole kuten aikaisempina aikoina...

Minullekin on ihan vain siksi ettei vauva kasva kauhean suureksi annettu tuo 16.8. takarajaksi, jolloin jotain viimeistään aletaan tehdä. Vauva tullee olemaan noin 4400 g syntyessään.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

Näinhän sen täytyy olla, nyt vaan elämme aikaa jolloin raskautta seurataan tarkkaan ja laskettua aikaa tuijotetaan liiankin orjallisesti. Tosin nykyään ei kuolla synnyksiin eivätkä syntyvät kuole kuten aikaisempina aikoina...

Minullekin on ihan vain siksi ettei vauva kasva kauhean suureksi annettu tuo 16.8. takarajaksi, jolloin jotain viimeistään aletaan tehdä. Vauva tullee olemaan noin 4400 g syntyessään.

Piika-äiti

Näinpä.
By the way: Meillä oli tuo sama painoarvio, kun menin synnyttämään ja syntyi 5395g

Kuulostaa niin tutulta!
Mulla takana 3 käynnistystä ja niin vaan tämä nelonenkin käynnistetään elokuun lopussa, hepatoosin takia tosin. mutta ei minullakaan supistele ikinä kunnolla. eikä ole edes vedet mennyt spontaanisti.
Vähän harmittaa kun tämä nyt viimonen lapsi tulee olemaan eikä ikinä ole saanu "tavan käynnistymistä" kokea...

Yhteistyössä