Voiko kanarian saarilla nostaa rahaa suomalaisella pankkikortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuka vasta käynyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kokemuksen mukaan yleisimmät luottokortit käy melko pitkälti kaikkialla, varmasti myös Kanarialla kun se nyt ei ole mikään ihan peräkylä. Myös pankkikortilla pitäis pystyä maksamaan ainakin pankin nettisivujen mukaan, mulla siis Debit MasterCard ja pankkina Danskebank. Reissussa kuitenkin käytän mielummin luottokorttia (Visa) tai Visa Electron-korttia, koska ne toimii varmemmin. Paras, jos on mukana muutama erilainen kortti, niin joku kelpaa varmasti. :) Mun kokemukset perustuu reissaamiseen Yhdysvalloissa ja ympäri Aasiaa. En usko Kanarian olevan noita haasteellisempi.

[QUOTE="vieras";29112067]Yleisimmät luottokortit käyvät useissa paikoissa ulkomailla. Suomalaisella pankkikortilla ei pysty nostamaan rahaa ulkomailla tai maksamaan.[/QUOTE]

Höpö höpö. Debit-kortilla pystyy myös maksamaan ja nostamaan rahaa ulkomailla. Ja toki myös Credit-puolella.

[QUOTE="kkk";29112325]Höpö höpö. Debit-kortilla pystyy myös maksamaan ja nostamaan rahaa ulkomailla. Ja toki myös Credit-puolella.[/QUOTE]

Menee ohi aiheen, mutta Jenkeissä meillä oli tuossa joku ongelma. Tai ehkä kyseessä oli kieli- tai kulttuurimuuri. Kassa kysyi kummalta puolelta otetaan ja kun sanottiin, että debitiltä, niin ei kuulemma onnistunut. Juttuun taisi liittyä jotenkin se, että kassa ei pystynyt ottamaan summaa suoraan tililtä, vaan se jäi roikkumaan varauksena, kuten suomessakin. Tämä oli ilmeisesti sikäläisen tavan mukaan luottoa. En sitten tiedä, että millä tavalla jenkkikaupat ottavat jenkkiläiseltä pankkikortilta. Ei kuitenkaan ollut mikään ongelma, kun makseltiin sitten luoton puolelta. Saattaa jopa olla, että pystyin maksamaan pelkällä debit-kortilla, kun siinä ei ollut muita vaihtoehtoja sekoittamassa. Ja Visa Electron-pankkikortti toimii muistaakseni aika hyvin myös.

Yhteistyössä