Voiko kampaamosta ostettuja tuotteita palauttaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MIIA

Vieras
Siis mä ostin kampaamosta hiustenmuotoilutuotteita. No ne makso ihan turkasen paljon mut aattelin et jos ne kerran on hyviä niin ehkä niistä voi maksaa sen verran. Mulle oli laitettu kahta niistä aineista päähän ja sain siitä sitten aivan järjettömän allergisen reaktion ja jouduin käymään ensiavussakin. Mietin vaan että kun en ole niitä avannut ollenkaan niin voiskohan niitä palauttaa vqai joudunko seisottamaan viidenkympin aineet kaapissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Siis mä ostin kampaamosta hiustenmuotoilutuotteita. No ne makso ihan turkasen paljon mut aattelin et jos ne kerran on hyviä niin ehkä niistä voi maksaa sen verran. Mulle oli laitettu kahta niistä aineista päähän ja sain siitä sitten aivan järjettömän allergisen reaktion ja jouduin käymään ensiavussakin. Mietin vaan että kun en ole niitä avannut ollenkaan niin voiskohan niitä palauttaa vqai joudunko seisottamaan viidenkympin aineet kaapissa.

Miksi ostit jos reagoit? vai tuliko se vasta myöhemmin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Siis mä ostin kampaamosta hiustenmuotoilutuotteita. No ne makso ihan turkasen paljon mut aattelin et jos ne kerran on hyviä niin ehkä niistä voi maksaa sen verran. Mulle oli laitettu kahta niistä aineista päähän ja sain siitä sitten aivan järjettömän allergisen reaktion ja jouduin käymään ensiavussakin. Mietin vaan että kun en ole niitä avannut ollenkaan niin voiskohan niitä palauttaa vqai joudunko seisottamaan viidenkympin aineet kaapissa.

Miksi ostit jos reagoit? vai tuliko se vasta myöhemmin?

Se tuli vasta kun pääsin kotiin, en tiennyt edes olevani herkistynyt millekään aineelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Siis mä ostin kampaamosta hiustenmuotoilutuotteita. No ne makso ihan turkasen paljon mut aattelin et jos ne kerran on hyviä niin ehkä niistä voi maksaa sen verran. Mulle oli laitettu kahta niistä aineista päähän ja sain siitä sitten aivan järjettömän allergisen reaktion ja jouduin käymään ensiavussakin. Mietin vaan että kun en ole niitä avannut ollenkaan niin voiskohan niitä palauttaa vqai joudunko seisottamaan viidenkympin aineet kaapissa.

Miksi ostit jos reagoit? vai tuliko se vasta myöhemmin?

Se tuli vasta kun pääsin kotiin, en tiennyt edes olevani herkistynyt millekään aineelle.


Auts, eiköhän tossa tilanteessa voi palauttaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erikoista jos allerginen reaktio on tullut "myöhässä", aiheuttaja on varmaan joku muu kuin kampaamon tuotteet.

Miten se sitten tuli päänahkaan, niskaan ja kasvoille vain. Kyllä ne ensiavussa sanoi ainakin ettei oikeen muuta vaihtoehtoa ole
 
Alkuperäinen kirjoittaja miiiiiii:
Kyllä voit. Jokaisella tuotteella mikä on ostettu liikkeestä niin on palautus aika. Siis tietenkin jos olet ostanut lähiaikoina etkä esim kuukausia sitten.

No ei kyllä pidä paikkaansa! Palautusoikeus on liikkeen tarjoama "etu" ja kaikki pienet liikkeet eivät todellaakaan suostu palautukseen. Ei ole kauppiaan syy jos asiakas tulee katumapäälle. Eri asia on, jos tuotteessa on vika, silloin tuotevastuu tulee kysymykseen.

Luulisi kuitenkin, että saat esim vaihtaa tuotteet jos eivät suostu rahoja palauttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miiiiiii:
Kyllä voit. Jokaisella tuotteella mikä on ostettu liikkeestä niin on palautus aika. Siis tietenkin jos olet ostanut lähiaikoina etkä esim kuukausia sitten.

No ei kyllä pidä paikkaansa! Palautusoikeus on liikkeen tarjoama "etu" ja kaikki pienet liikkeet eivät todellaakaan suostu palautukseen. Ei ole kauppiaan syy jos asiakas tulee katumapäälle. Eri asia on, jos tuotteessa on vika, silloin tuotevastuu tulee kysymykseen.

Luulisi kuitenkin, että saat esim vaihtaa tuotteet jos eivät suostu rahoja palauttamaan.

Joo ei ole palautusoikeutta, ainoastaan etäkaupassa eli esim. postimyynnistä tilatessa tai puhelinmyyjältä.

Kampaaja ei sitäpaitsi voi mistään tietää, että onko asiakas oikeasti saanut allergista reaktiota vai onko vain muuten tullut katumapäälle ja keksii tälläisen syyn.

Itse olen kampaaja ja luultavasti vaihtaisin ne tuotteet johonkin toiseen. Ei pikkuyrittäjä noin vaan heittele kassasta rahoja takaisinpäin, jos asiakas on jo aiemmin sen ostopäätöksen tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja miiiiiii:
Kyllä voit. Jokaisella tuotteella mikä on ostettu liikkeestä niin on palautus aika. Siis tietenkin jos olet ostanut lähiaikoina etkä esim kuukausia sitten.

No ei kyllä pidä paikkaansa! Palautusoikeus on liikkeen tarjoama "etu" ja kaikki pienet liikkeet eivät todellaakaan suostu palautukseen. Ei ole kauppiaan syy jos asiakas tulee katumapäälle. Eri asia on, jos tuotteessa on vika, silloin tuotevastuu tulee kysymykseen.

Luulisi kuitenkin, että saat esim vaihtaa tuotteet jos eivät suostu rahoja palauttamaan.

Joo ei ole palautusoikeutta, ainoastaan etäkaupassa eli esim. postimyynnistä tilatessa tai puhelinmyyjältä.

Kampaaja ei sitäpaitsi voi mistään tietää, että onko asiakas oikeasti saanut allergista reaktiota vai onko vain muuten tullut katumapäälle ja keksii tälläisen syyn.

Itse olen kampaaja ja luultavasti vaihtaisin ne tuotteet johonkin toiseen. Ei pikkuyrittäjä noin vaan heittele kassasta rahoja takaisinpäin, jos asiakas on jo aiemmin sen ostopäätöksen tehnyt.

Aivan! En minäkään antaisi rahoja takas, ei varmasti kukaan mene markettikamaakaan palauttamaan syynä "ei sopinut" vaan tappio on vaan nieltävä.

Seuraavan kerran tiedät mikä ei sinulle sovi.
 

Yhteistyössä