voiko kakkukuvan laittaa sulatetun suklaan päälle?

Teen veljelle 50v kakkua, tai se on siis päällystystä vaille valmis. Aamulla laitan pällystyksen suklaasta. Voiko sen kuvan laittaa sen suklaan päälle kuhan se on vähän jähmettynyt? Kauanko se kuva säilyy siistinä ja kauanko sen tulee kaakun päällä olla, jotta se vähän pehmenee tms. kun se on aika kovan/murean oloinen.
 
Anne
Ei ole suklaakakusta kokemusta, mutta lapselle tein kermakakun, johon laitoin valmiin kuvan päälle ja sen kerman kosteuden ansiosta kuvasta tuli hyvä.

Mahtaako se suklaan kosteus riittää tuohon, en ainakaan itse uskaltaisi kokeilla, ettei vierailla sitten ole sylissä vohvelinmurusia.

Mitä jos sen kakun pintaan, siihen kohtaan johon kuva tulee laittaisi kerroksen hilloa tai kermaa ja kuvan siihen päälle niin saisi tarvitsemansa kosteuden

Kato tämä video kakkukuvasta
http://www.confetti.nettihotelli.com/videot/06_valmiin_kakkukuvan_kaytto.html
 
näin ohjeet
kuin suklaa. Kunhan se kuvan alla oleva ainesosa on tarpeeksi kosteaa. Kun käytetään vohvelikuvia paras tapa on siis kermaaahto, tuo mousse voi kyllä on olla ihan toimiva.. muissa kuvissa voi olla eri käyttöohjeet.
 
minä taas (Ohjeet)


Mitä jos sen kakun pintaan, siihen kohtaan johon kuva tulee laittaisi kerroksen hilloa tai kermaa ja kuvan siihen päälle niin saisi tarvitsemansa kosteuden

Hillo ei anna tarpeeksi kosteutta.
 
mietin
Pari kakkukuvaa olen laittanut kerman päälle ja sellasen 5 tuntia ainakin vaatia kostuakseen. Ohjeissa sanotaan 4-8h. Mietin vaan että mites kun se suklaa on tummaa, niin muuttaako se sen kuvan värejä jotenkin? Että pitäiskö olla valkoinen alla?
 

Yhteistyössä