Voiko kaikki nää mun vaivat johtua purennasta/leukanivelongrlmista?? HELP!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvvieras

Vieras
Eli siis mulla on tosi löysät ja varmaan ihan vinksahtaneet leukanivelet jotkaa lonksuu ja paukkuu ja on tosi tosi kipeet.. Purentakin tuntuu jotenkin ihan vääristyneeltä ja on hankala syödä mitään mitä pitää pureskella. Tässä mun vaivoja:
-Suu ei aukea ihan kokonaan (aukeaa ns mutkan kautta)
-Päässä kipuja ja "puristava vanne"
-Niskat jumissa
-Suussa kipuja
-Leuat jomottavat ohimoista asti
-Välillä jopa vaikea niellä (tuntuu et joku menee suussa lukkoon, enkä saa nielaistua, etenkin jos on ollut paljon pureskeltavaa)
-Huimausta
-Puutumista käsissä, päässä, kasvoissa
-Epätodellinen olo
Voiko nää kaikki johtua "vaan" leuoista/purennasta??

Mä narskuttelen kovasti ja osa oireista mätsää. Kasvo/suu/hammassäryt, leukanivelen löysyys ja päänsäryt + niskasäryt, jälkimmäisistä en kyllä ole varma liittyykö tuohon. Olen nuo toisinaan ilmaantuneet vannemaiset päänsäryt liittänyt väsymykseen jota tulee pahimpien narskutteluöiden jälkeen, lähinnä kun stressaan tmv.

Sain aikaiseksi hankittua purentakiskonkin vasta kun alkoi muutaman viikon välein tulla järkyttäviä hammassärkyjä joihin ei edes melkoiset särkylääkekasat auttaneet ja jouduin lähtemään hammaspäivystykseen. Siellä hioivat hampaita etteivät ota niin vastaan liikkuessaan mikä auttoi heti särkyihin ja käskivät teettää ne kiskot. Hankin ensiavuksi netistä (dentek) itsemallattavat purentakiskot jotja on tosi hyvät. Loppui oireet kuin seinään.

Eli siis mulla on tosi löysät ja varmaan ihan vinksahtaneet leukanivelet jotkaa lonksuu ja paukkuu ja on tosi tosi kipeet.. Purentakin tuntuu jotenkin ihan vääristyneeltä ja on hankala syödä mitään mitä pitää pureskella. Tässä mun vaivoja:
-Suu ei aukea ihan kokonaan (aukeaa ns mutkan kautta)
-Päässä kipuja ja "puristava vanne"
-Niskat jumissa
-Suussa kipuja
-Leuat jomottavat ohimoista asti
-Välillä jopa vaikea niellä (tuntuu et joku menee suussa lukkoon, enkä saa nielaistua, etenkin jos on ollut paljon pureskeltavaa)
-Huimausta
-Puutumista käsissä, päässä, kasvoissa
-Epätodellinen olo
Voiko nää kaikki johtua "vaan" leuoista/purennasta??

Mulla on samat oireet, paitsi puutumista kasvoissa ja päänsärkyäkin aika harvoin. Näiden lisäksi mun puheeni on vähän epäselvää, ei nyt merkittävästi, mutta kuitenkin, artikulointi voisi olla selvempääkin. Leukanivel on vasemmalta puolelta jotenkin pois paikoiltaan ja tosiaan suu aukeaa mutkan kautta, samoin kun avaan suun ihan auki ja laitan takaisin kiinni, niin sekin tapahtuu mutkan kautta.
Hammaslääkärissä en ole voinut käydä nyt puoleenvuoteen vaan perun aikaa kokoajan, olisi hampaanpaikkaus mutta kun en pysty pitämään tota suuta millään auki sitä aikaa ja toisekseen sen käynnin jälkeen on leuat sen verran kipeänä viikon verran ettei kunnolla voi syödä mitään.
Lisäksi pureskelen hampaita öisin, joten aamulla on monesti suussa ja leuoissa enemmän kipua ja jumia.
Mulla on pureskelun ja leukojen takia käynyt niin, ettei hampaita yhteen purtaessa enää hampaat osu kunnolla toisiinsa, ainoastaan pari hammasta.
Rahatilanteen vuoksi olen asiasta yrittänyt kunnallisella puhua, mutta se ei ole johtanut yhtään mihinkään. Urheilukaupoista saisi sellaisia jääkiekkoilijan hammassuojia, joskus ajattelin sellaista kokeilla yöllä tuohon pureskeluun.

Suurelta osin kyllä. Menkää hammaslääkäriin ja kertokaa vaivoista. Joku sanoi, ettei voi mennä, koska ei saa pidettyä suuta auki. Hammaslääkäreillä on sellaisia kiiloja, joilla suu tuetaan auki, pyydä sellaista.

Itselläni purenta tosi pielessä ja hammaslääkäri viime viikolla kauhisteli tilannetta. Kyseli kaikki mahdolliset säryt, mutta kun ei minulla ole mitään vaivaa. Totesi vain, että ilmeisesti osaan hallita suuta lihaksilla niin hyvin, että pärjään. Minullakaan ei oikein mikään hammas löydä paria purressa. Kuulemma iso leikkaus olisi ainoa keino hoitaa tällaista purentaa.

Yhteistyössä