Voiko joululahja olla kirpparilta?

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostus
  • Ensimmäinen viesti
apc
Nykyään monet ihmiset käyvät itse kirppareilla, mutta silti lahja ei voi olla kirppikseltä vaikka olisi muuten asiallinen? Tai ainakin vähän nihkeästi siihen suhtaudutaan..

Ei tää maailma pelastukaan.. :(
 
Vie ras
Oma toivomani lahja täytyisi ostaa kirpparilta. Sitä ei uutena kaupasta saa. Ja olen ostanut lapsille leluja käytettynä, ne eivät edes huomaa, etteivät ole uusia.
 
meillä näin
Olen ostanut omille lapsille lahjoja kirpparilta. Kirjoja, leluja, palapelejä. Myöskään en itse tykkäisi huono, jos lahjani olisi löytynyt kirpparilta. Mutta en uskalla ostaa ystäville/tutuille kirpparilta, koska joku voisi vaikka loukkaantua.
 
vierass
Ihan ok tavallaan esim. astioiden osalta, jotka on helppo puhdistaa ja joita ei välttämättä enää edes kaupasta saa. Muutenkaan mulla ei oo mitään sitä vastaan kunhan tavara on siisti ja sille on tehty "luteenpoisto". :)
Ois hirveetä jos ostais lahjaksi jonkun jonka mukana vastaanottaja sais kihomadot/täit/luteet tm.
 
"Lissu"
En uskaltaisi muille ostaa kirpparilta, ellen varmaksi tietäisi että asia on heille ok. Mutta itselleni kelpaisi vallan hyvin kirpparilahjat. :) Olisin jopa tyytyväisempi kirpparivaatteista kuin uusista, koska arvostan sitä ekologista puolta asiassa.
 

Yhteistyössä