Voiko joku muu käyttää mun ip-osoitetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Sain bannin herjaavasta kirjoittelusta harmaana, mun ip:llä oli kuulema viestit lähetetty. Ja voin vannoa ja vakuuttaa, että en tasan tarkkaan yhtäkään herjaavaa viestiä silloin (enkä muulloinkaan) ole koneeltani kirjoitellut. Mulla on sivuhistoriassa kaikki ne ketjut edelleen siltä päivältä, eikä kyseisiin ketjuihinkaan kukaan muukaan kirjoittanut mitään herjaavaa tai loukkaavaa. Yhteenkään tappeluketjuun en edes osallistunut, vaan kirjoittelin työasiaa yms.

Voiko joku muu siis jotenkin käyttää mun ip:tä vai mikä ihme selittää tän mysteerin?

Suojaamaton yhteys ja naapuri surffailee sun kaistalla. aika sattuma tosin olisi, että just täällä samaan aikaan sun kanssa. Modeille ehkä käynyt virhe/ylilyönti, ja selittävät bannit noin ympäripyöreästi.

Se, että sulla tuskin on kiinteä ip-osoite (koska tavalliseen nettiyhteyteen ei kuulu kiinteäää ip-ositetta). eli sulla saaattaa vaihtua se joka kerralla kun koneen käynnistät uudelleen. On vaan sattumaa että joku on juuri sillä ip:llä törttöillyt täällä. Tai sit jos sulla on langaton modeemi ja salaamaton yhetys niin joku naapuri saattaa käyttää sun yhteyttä tieteämättäsi.

En minä tiedä onko tää suojattu vai suojaamaton :o Mistä sen tietää? Langallinen modeemi mutta tähän pystyy lisäämään langattomankin. Mun konetta ei käytä muut kuin minä (tai no lapset, mutta tuskin ne tänne tulee kirjoittelemaan ja jos tuliskin, niin oishan se sivuhistoriasta nähnyt.. sitä ne ei osaa poistaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Se, että sulla tuskin on kiinteä ip-osoite (koska tavalliseen nettiyhteyteen ei kuulu kiinteäää ip-ositetta). eli sulla saaattaa vaihtua se joka kerralla kun koneen käynnistät uudelleen. On vaan sattumaa että joku on juuri sillä ip:llä törttöillyt täällä. Tai sit jos sulla on langaton modeemi ja salaamaton yhetys niin joku naapuri saattaa käyttää sun yhteyttä tieteämättäsi.

Eikö tuo vaihtuminen ole aika harvinaista? Itselläni on ainakin ollut sama ip iät ja ajat. Mokkuloissa se tosin taitaa vaihtua, kun sulkee koneen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
En minä tiedä onko tää suojattu vai suojaamaton :o Mistä sen tietää? Langallinen modeemi mutta tähän pystyy lisäämään langattomankin. Mun konetta ei käytä muut kuin minä (tai no lapset, mutta tuskin ne tänne tulee kirjoittelemaan ja jos tuliskin, niin oishan se sivuhistoriasta nähnyt.. sitä ne ei osaa poistaa)

No sitten mode on bannanut sut ilman syytä ja selittää virheensä tuolla selityksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:

Eikö tuo vaihtuminen ole aika harvinaista? Itselläni on ainakin ollut sama ip iät ja ajat. Mokkuloissa se tosin taitaa vaihtua, kun sulkee koneen.

No periaatteessa kone (tai modeemi) saa aina sen saman ip:n jos se on vapaana. mut jos on ollut esim joku ruuhkahuippu et tosi moni on ollut netissä yhtä aikaa, niin sitten se vaihtuu. Opetraattoreilla on ip-numerota rajallinen määrä käytössä. Eli se on mahdollista, jopa todennäköistä, että aina silloin tällöin vaihtuu. Mut yhtä mahdollista on se että ap:n langaton verkko on päällä ja sitä käyttelee joku muukin. Kannttais perehtyä sen modeemin käyttöohjeeseen, et saa sen langattomuuden vaikka kokonaan pois käytöstä jos ei sitä itse tarvi.

Yhteistyössä