Voiko jo tammikuuksi tilata uuden verokortin vuodelle 2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ged"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"ged"

Vieras
Sain tänään postissa verokortin vuodelle 2012, se on siis voimassa 1.2. alkaen. Olen nyt mennyt pari kuukautta verokortilla, jossa on korkea prosentti, koska tuloraja tuli täyteen viime syksynä.

En haluaisi enää tammikuun lopussa tulevaa palkkaa sillä korkealla prosentilla, joten voinko tilata verokortin, joka olisi voimassa 1.1.-31.12.2012 (tai 31.1.2013)?

Olen ihan "normiduunari", ei mitään ihmeellisiä verosäätöjä.

Voi olla, että voisit tilata uuden muutosverokortin pelkästään tammikuulle, mutta en tiedä onko se sit kannattavaa. Kannattanee kysäistä verotoimistosta mitä tossa tilanteessa on järkevintä tehdä.
Mulla alkaa tammikuussa lyhyt työsuhde, joka myös päättyy jo tammikuun puolella. Mun käskettiin toimittaa VANHA verokortti, uusi vasta sit jos työ jatkuisi helmikuulla.

Mä tilasin uuden verkortin alk. 1.1.2012 viime viikon tiistaina ja sain sen maanantaina ja postitin sen saman tien palkanlaskijalle, koska palkanmaksu on 14 pv.

[QUOTE="Jep";25368775]Siis kyllä ne vuositulot ihan vuodenvaihteessa nollaantuu joten tammikuu menee normaalilla veroprosentilla.[/QUOTE]Ainakin pari vuotta sitten lasketin alennetun veroprosentin loppuvuodeksi, joten tammikuuksi piti erikseen ilmoittaa, että palataan siihen muutosta edeltäneeseen prosenttiin tammikuuksi tai olisi mennyt sillä muutoskortilla sekin. Ja nyt nostin prosenttia, sillä saa mennäkin tammikuu, helmikuun alusta sitten uusi voimassa.

[QUOTE="vieras";25369095]Lähtee sen vanhan kortin perusprosentilla.

Ja uuden voi tilata milloin vaan, jos katsoo sen tarpeelliseksi.[/QUOTE]

Okei hyvä :)
Tilasin uuden kortin viime viikolla mut ei oo tullut vieläkään :(

Yhteistyössä