Voiko jatkuva nuha johtua raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häh

Vieras
Neljänellä kuulla olen ja neljättä kertaa nuha, pelkästään. just kun luulen, että menee ohi niin tuleekin takaisin. Nenä on lähes koko aja, enemmän tai vähemmän tukossa. Alkoi samoihin aikoihin kuin raskauskin. Voiko johtua tästä raskaudesta?

Kyllä voi minulla oli sama vaiva ja ´jatkuvaa nuhaa ihmettelin töissä niin kuulin siellä toiseltakin äidiltä että oli ollut samanlaista hänellä. Nyt en kyllä muista loppuiko miten pian synnytyksen jälkeen...

Kyllä. Nenän limakalvot turpoavat ja ovat kosteat ihan samalla tavalla kuin muutkin limakalvosi raskauden aikana. Itselläni oli poskiontelotulehdus päällä oikeastaan koko talven. Jos häiritsee tosi paljon, keskustele lääkärin kanssa kortisonisuihkeen käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja PilkkuPantteri:
Kyllä. Nenän limakalvot turpoavat ja ovat kosteat ihan samalla tavalla kuin muutkin limakalvosi raskauden aikana. Itselläni oli poskiontelotulehdus päällä oikeastaan koko talven. Jos häiritsee tosi paljon, keskustele lääkärin kanssa kortisonisuihkeen käytöstä.

Pitää ens viikollas kysuÿä neuvolsta. Välillä on niin tukossa, että ilma ei kierrä yhtään. asiakaspalvelutyössä olen, niin aika hyvä puhua ja hengittää, tai lähinnä läähättää, suun kautta.

Lääkäri sanoi mulle, että jatkuva nenätukkoisuus raskausaikana johtuu just siitä, ku limakalvot turpoaa...ja nuha loppui kun seinään heti pari päivää synnytyksen jälkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja aga:
Lääkäri sanoi mulle, että jatkuva nenätukkoisuus raskausaikana johtuu just siitä, ku limakalvot turpoaa...ja nuha loppui kun seinään heti pari päivää synnytyksen jälkeen!

Käytitko mitään neneäsumutetta tai lääkettä?

Mulla oli ihan sama, mitään suihkeita ei saanut käyttää, kysyin lääkäriltä. Osta nenäkannu apteekista ja huuhdo sillä. Mulla oli röörit niin tukossa että ei kyllä mennyt edes sillä läpi.