Voiko jatkuva hikinen olo (aikuisella) olla merkki jostain sairaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiki valuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiki valuu

Vieras
siis nyt muutaman viikon ollut hiki koko ajan. Herätessä hetki hiötöntä oloa, mutta kun alkaa vähänkin jotain tekemään, niin järkyttävä hiki. Siis tukka ihan märkä,niska, selkä, jalat ja käsivarret niin nihkeet, että hyvä kun saa housuja jalkaan ja paitaa päälle. Tää on jo tosi häiritsevää, kun töihinkin käveltyä (siis parkkipaikalta n. 800 m työmaalle), siis vaikka ihan rauhallisesti kävelen, hiki valuu otsalta ja niskasta. Tää on pahempaa kun helteellä.

Mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta... Oireet : hikoilu (RAJU), heikotus, pyörrytys, lepopulssi kova, painon lasku, sydämmen tykytys johtu pulssista ku se saatiin kuriin loppu tykytys..

Olen kärsinyt aina tuosta hikoilusta! No nyt kun olen raskaana niin ongelma on vain pahempi. :| Tänäänkin bussipysäkille kävellessä naama alkoi kuumottaa hetkessä ja hiki valui pitkin otsaa ja nenänvartta. Tuo hikoilu ei mitenkään riipu säästä. Hiki voi tulla viileämmässäkin ilmassa. Käyn koko ajan jotenkin "kuumana" :snotty:

multa on kilpirauhaskokeet otettu ja kunnossa oli. ihan hirveää hikoilua, tuntuu että ois suhkussa koko ajan. paheni toisen raskauven jälkeen, alko kyllä jo raskaus aikana

Mulla ihan sama ongelma. Yhtäkkiä iski ihan kamala hikoilu. Aikaisemminkin olen hikoillut aika helposti, mutta tämä on jotain ihan hirveätä. Vähän kun kävelee niin kauhea hiki iskee päälle. Yleensä siinä vaiheessa kun pysähdyn. Hiki iskee vain kun liikun, ei siis sellaista vaihdevuosi tyyppistä puuskittaista hikoilua joka voi tulla tekemättä mitään.
Yöllä en hikoile yhtään ja aamulla usein kun herään mulla on kamalan kylmä.

Mulla on lievää kilpparin vajaatoimintaa ja siihen lääkitys. Pitäisi olla kunnossa arvot, vasta tsekattu. Mullakin tämä hirmuinen hikoilu on alkanut muutama viikko sitten.
Olen myös alkanut epäillä onko mulla joku ihme sairaus. Ei voi normaali kävelystä tulla niin hiki että koko pää on märkä. Vai onko mulla niin huono kunto? Hyötyliikuntaa tulee ainakin päivittäin koska en omista autoa.

Voiskohan Terolut aiheuttaa? Aloitin sen vähän aikaa sitten tasoittamaan epäsäännöllistä kuukautiskiertoa. On niin kuuma että voisin kuljeskella bikinit päällä ulkona jos kehtaisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
multa on kilpirauhaskokeet otettu ja kunnossa oli. ihan hirveää hikoilua, tuntuu että ois suhkussa koko ajan. paheni toisen raskauven jälkeen, alko kyllä jo raskaus aikana

Kamalaa jos tää hikoilu pahenee itsellänikin pysyvästi tämän raskauden jälkeen. :| En muista että olisin aiemmissa raskauksissa näin hulluna hikoillut. Paljon kyllä olen hikoillut olematta raskaanakin mutta nyt tosiaan ei tarvi kuin parhaimmillaan imuroida vähän kämppää niin jo siitä alkaa hiki valumaan. Kunto ei ole koskaan ainakaan erityisen huono ollut. Tämä hikoilu on voimistunut havaintojeni mukaan ihan parin kuukauden sisällä. Ei kovin edustava olotila ole hetkeäkään.. :/

Yhteistyössä