P
puun välissä
Vieras
edellinen lapsi oli melkeen 5kg ja vammautui (ei pysyvästi) alatiesynnytyksessä joka sujui ihan ok. lääkärien mukaan lantiostani mahtuu yli viisikiloinenkin.
no, lapsi siis vammautui ja minä sain traumat. sairastuin mm. ahdistuneisuushäiriöön.
nyt olen uudelleen raskaana ja olin tänään neuvolassa eka kertaa, kysyin seurataanko raskautta tarkemmin kun edellinen oli niin iso. ei kuulemma.
kun on kerran katsottu että isompikin mahtuu tulemaan.
mistä mun nyt pitää alkaa vaatimaan tiiviimpää kokoseurantaa, ja haluan käynnistyksen mikäli painoarvio alkaa menee loppuraskaudessa yli neljään kiloon. voinko käynnistyksen saada?
olen visusti päättänyt ettei tälläkertaa anneta kasvaa vaikka arvio näyttäisi olevan reilua viittäkin kiloa. olen päättänyt sen todella ja jos en käynnistystä saa niin minusta tulee synnytyspelkoinen ja saavat tehdä sektion.
olen valmis menemään yksityiselle tai ihan mihin vaan kunhan homma sitten hoituu, mutta neuvolan mukaan ei tarvetta mihinkään.
no, lapsi siis vammautui ja minä sain traumat. sairastuin mm. ahdistuneisuushäiriöön.
nyt olen uudelleen raskaana ja olin tänään neuvolassa eka kertaa, kysyin seurataanko raskautta tarkemmin kun edellinen oli niin iso. ei kuulemma.
kun on kerran katsottu että isompikin mahtuu tulemaan.
mistä mun nyt pitää alkaa vaatimaan tiiviimpää kokoseurantaa, ja haluan käynnistyksen mikäli painoarvio alkaa menee loppuraskaudessa yli neljään kiloon. voinko käynnistyksen saada?
olen visusti päättänyt ettei tälläkertaa anneta kasvaa vaikka arvio näyttäisi olevan reilua viittäkin kiloa. olen päättänyt sen todella ja jos en käynnistystä saa niin minusta tulee synnytyspelkoinen ja saavat tehdä sektion.
olen valmis menemään yksityiselle tai ihan mihin vaan kunhan homma sitten hoituu, mutta neuvolan mukaan ei tarvetta mihinkään.