voiko isä jäädä kotihoidontuelle äidin vuosiloman ajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Eli tilanne siis tämä, että minulta loppuu äitiysloma heinäkuussa ja sen jälkeen pidän kertyneet lomani pois eli olen siis vuosilomalla elokuun loppupuolelle saakka. Voiko isä jäädä mun vuosiloman ajaksi kotihoidontuelle? Ja minä taas jäisin sitten sen jälkeen kotihoidontuelle, kun multa iteltä loppuu loma ja mies lähtis takas töihin.
Vai oliskohan tässä jonkinsortin sudenkuoppa? Ketään asiasta tietäviä

Kyllä se onnistuu. Eli hoitovapaan pituus väh. kuukausi ja ajoissa ilmoitus miehen työnantajalle

Tässä kelan sivuilta:

Voit pitää hoitovapaasi enintään kahdessa osassa lasta kohti niin, että se kestää vähintään kuukauden kerrallaan. Hoitopaasta tulee ilmoittaa työnantajalle viimeistään 2 kuukautta ennen sen alkamista

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on töissä, mutta asia tuli nyt vasta mieleen ja se kahden kuukauden rajapyykki ehti mennä jo ohi :/.

Jos se työnantajalle sopii, niin mielestäni kelalle ei tarvitse kuitenkaan hakemusta etukäteen laittaa. Kysykää ihmeessä.

Soitin justiinsa kelalle ja sieltä sanottiin, että onnistuu, mutta pitää laittaa myöhästymisilmoitus mukaan, miksi haetaan näin myöhässä. Voiskohan laittaa vaan, että "herättiin liian myöhään" :D.