Voiko hiivatulehdus kirvellä?

• Viestiketjun aloittaja hiivaako
  • Ensimmäinen viesti
hiivaako
Eli kysymys oli jo otsikossa. Voiko hiivatulehdus myös kirvellä erityisesti virtsatessa, vai onko minulla nyt virtsatietulehdus samanaikaisesti? Tai joku ihan muu tulehdus tai haavauma? Muuten oireet on ihan samanlaiset kuin hiivassa, epämääräistä kutinaa ja vaaleaa valkovuotoa, eikä mitään erikoisia hajuja, mutta kirvelystä en ainakaan muista ennen kärsineeni hiivatulehduksen aikana. Tosin edellisestä tulehduksesta on jo vuosia. Onko hiivalääkkeistä mitään haittaa, jos niitä käyttää vaikka hiivaa ei olisikaan? En millään viitsisi taas mennä lääkäriin, kun viimeaikoina on muutenkin saanut lekurissa rampata milloin minkäkin syyn takia...

hiivainen
Ei ole mitään haittaa noista lääkkeistä. Itse syön hiivapillereitä jatkuvan hiivan estoon. Kyllä ainakin minulla taudinkuvaan kuuluu kirvely virtsatessa. Elämäni aikana olen sairastanut hiivatulehduksia ainakin pari sataa kertaa. Ne alkoivat jo lapsuudessa ja niitä on ollut tasaseen tahtiin 40v ajan. Kokeile hiivalääkitys, jos se ei tepsi, sitten vasta lääkäriin. Tiedän tuon tunteen: ei kai taas jotain....

Yhteistyössä