Voiko hieroja tienata hyvin?Mun ystävän mies on hieroja ja heillä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi tienata hyvin. Ehkä he ovat saaneet perintöä tai vanhemmiltaan rahaan? Äläkä väitä, että " tiedän kyllä että noi ei ole saanut". Et sinä mitään tiedä.
Lisäksi heillä voi olla tuloja muualta. Pääomatuloja jostain tms.

Hieroja ei tienaa hyvin. Riippuu tottakai siitä, mikä on sitten kenellekin hyvin.
Mun entinen pomo Helsingissä lienee Suomen kovatuloisimpia hierojia. Vastaanotto oli silloin Kampissa. Hänen tulonsakin oli vielä varmistaa keskituloisen rajoissa.

Mä olen yksityisyrittäjä. Vastaanotto kotona. Kuluja ei ole paljon. Veroja nyt toki menee. Mulla on ajat aina täynnä esim on kuukausia, että mun työpäivä alkaa aamulla klo 8 ja joka ma-pe oon töissä klo 20.00 asti.

Vuositulot bruttona ollut parhaimmillaan 36000 mutta viime vuonna oli 28000 ja rapiat.

Hieno talo ja hienot autotkin ovat suhteellinen käsitys. Onko kyseessä joku oikeasti helkutin kallis kivilinna vai joku perusnätti kannustalo/jukkatalo tms.. Onko hienot autot joku audi a4 ja toyota avensis vai oikeasti joku sadan tonnin kärry.

Meilläkin on uusi ja nätti talo. Ei mitään hulppeuksia, mutta pakettitalo kannustaloilta ja pihamme on kauniisti laitettu. Meillä on -2009 volkkarin tila-auto ja mulla on uudenkarhea pikkupösö. Oltiin tänä kesänä kaksi viikkoa Mallorcalla. Vuosi sitten oltiin Tukholmassa 3pv ja käytiin vielä Kööpenhaminassa loppuvuodesta. Sitä edellisenä vuonna oltiin Turkissa kaksi viikkoa jne...

Meillä on aina siistit vaatteet päällä ja mulla on näitä trendilaukkuja kuten Guess, Ted Baker jne... Lapsista toinen pelaa jalkapalloa ja toinen harrastaa tanssia ja kuoroa.

Ainiin, lisäks käydään kerran vuodessa viikko Lapissa laskettelemassa. Toki nyt huvipuistoissa jne kesäisin käydään ja joskus risteilyjä.

Mun mies on hieroja ja hänen vuositulot ovat 30-40t vuodessa, eli ihan keskituloinen. Mä olen lähihoitaja, mutta kaksivuorotyössä ja mun vuositulot on siinä 24-29.000t Eli pienituloinen kai minä.

Kyllä ihan omista palkoista kaikki maksetaan. Isovanhemmat ostavat lapsille jouluna toivomiaan leluja/pelejä ja synttäreinä ehkä uudet ulkoiluvaatteet tms. Mä saan porukoiltani synttärilahjaksi yleensä 200e ja mun salikortti on ilmainen isäni työn kautta. Miehen äiti joskus ostaa mun miehelle esim uudet talvirenkaat ja tarjoaa meille aina aattona täydet joulupöperöt.. Kummit voivat lapsille antaa tilille joskus parikymppiä. Siinä meidän avustukset muualta.

Eli ei sitä tarvitse olla hyvätuloinen asuakseen nätisti ja reissatakseen.

Olen itse hieroja, toiminut useita vuosia hiojana ja koulutan hierojia.
Käsitykseni mukaan hieronta alalla on samat lainalaisuudet, kuin muillakin ammattialoilla.
Hyvällä kirvesmiehellä on aina töitä, lamasta riippumatta, samoin sähkömiehellä jne
Kuitenkaan aina ei ole kyse pelkästään ammattitaidosta. Jos tuo sosiaalinen puoli ontuu, hinta-laatu ei ole kohdallaan, olet vasta valmistunut tai muuta vastaavaa, niin asiakkaita riitä.
Hieroja joka hankkii leipänsä perushieronnalla, tekee niin fyysistä työtä, että hänen tulisi päästä n. 5000 € tienestiin kukaudessa n.6-7 tunnin työllä. Kun siitä otetaan pois työtilan kustannukset, eläkemaksut ja verot niin kädessä on ehkä puolet tuosta rahamäärästä.
Parempiin tuloihin pääsee, kun ilmoittaa vain osan tuloistaan, mutta silloin syö ennakkoon omasta kuormastaan. Tämä kuitenkin lienee varsin yleistä.
Arvostan suuresti jokaista hierojaa, joka on elämäntyönsä tehnyt hierojana ja selvinnyt siitä taloudellisti pärjäten ja fyysisesti terveenä eläkkeelle.

Yhteistyössä