Voiko hieroja tienata hyvin?Mun ystävän mies on hieroja ja heillä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arki

Vieras
varaa matkustaa ja hienot autot kummallakin.Omakotitalo,isohko.Ihmettelin sitä lähihoitajana työskentelevälle ystävälläni niin hän sanoi miehen tienaavan todella hyvin :o siis hieroja?

no voi, jos tekee paljon töitä ja on vakituiset asiakkaat. Monet käyvät hierojalla joka viikko säännöllisesti.

Kaverini on urheiluhieroja ja tienaa kyllä todella hyvin.

[QUOTE="Lilli";23514646]Tienaahan ne hyvin, varmaan n.50-70e tunti,ellei enemmänkin..[/QUOTE]

Lol...

Tietysti jos siinä hieronnan ohella tekee suihinottoja, persepanoja yms. voi tulo vähän nousta.

[QUOTE="Lilli";23514646]Tienaahan ne hyvin, varmaan n.50-70e tunti,ellei enemmänkin..[/QUOTE]

Se nyt riippuu ihan hieronnasta, ei kaikki läheskään aina mitään "kokovartalo hierontaa" tarvitse. Silloin hintakaan ei todellakaan ole kyllä noin kallis. Yleensä menevät esim jumissa olevien hartioiden takia, selkä vaivojen jne, eli osahierontaan.

Lol...

Tietysti jos siinä hieronnan ohella tekee suihinottoja, persepanoja yms. voi tulo vähän nousta.

Juu, itse olen käynyt kolmella : ensimmäinen 32 € 1/2 h (fysioterapeutti), toinen 50€ 45 min ( hieroja ), kolmas 55€ 45min (OMT). Siitä kun laskeskelee esim.8h päiviä 21 kuukaudessa niin kyllähän sieltä kymppitonni kuussa tärähtää. Lisäksi näistä kaksi toimii kotona joten paljon kulujakaan ei ole, veroja kyllä sitten. Ja aikoja saa odottaa monta viikkoa...

Mua tosiaan kiinnostaisi tietää miten (tai mistä saisi lisätietoja) kustannuksista mitä joutuu hierontayrittäjänä maksamaan? Voisiko olla hyvä lisätienestikeino? Asiakaskuntaa saisin helposti värvättyä nykyisestä työstäni ja voisin hieroa työpaikan tiloissakin... Voisi sitten kokeilla ja tiedä vaikka jäisi kokonaan hierojaksi jos asiakkaita tuntuisi riittävän.

Kannattaa tosiaan huomioida, että suurin osa hierojista on yksityisyrittäjiä, joten jos hieronta maksaa vaikkapa 45e/1h, niin tuo summa ei tosiaankaan jää yrittäjälle itselleen käteen, vaan siitä maksetaan liiketilan vuokrat ym kulut, verot, yellit, vakuutukset... käteen jäävä osa onkin sitten huomattavasti pienempi...

[QUOTE="Lilli";23514732]Juu, itse olen käynyt kolmella : ensimmäinen 32 € 1/2 h (fysioterapeutti), toinen 50€ 45 min ( hieroja ), kolmas 55€ 45min (OMT). Siitä kun laskeskelee esim.8h päiviä 21 kuukaudessa niin kyllähän sieltä kymppitonni kuussa tärähtää. Lisäksi näistä kaksi toimii kotona joten paljon kulujakaan ei ole, veroja kyllä sitten. Ja aikoja saa odottaa monta viikkoa...[/QUOTE]

Veikkaanpa ettei kovinkaan moni hieroja jaksa tuota kahdeksaa tuntia hieroa...eli ei siitä nyt ihan nuin hyviä tienestejä kerry.

kyllä varmaan hyvä hieroja tienaa. mun ystäväpariskunta on molemmat hierojia ja heillä on oma yritys. tekevät pitkää päivää. ja jos heille tilaa aikaa, saa odottaa viikkoja ennen kuin pääsee. koska heillä on niin paljon töitä. en tiedä sitten, jos tekisivät vain kahdeksan tuntia, niin tienestitkin olis varmaan pienemmät. mutta uskoisin että silloinkin tuollaisen pieni palkkaisen ihmisen päihittäisivät tuloilla

[QUOTE="utelias";23514824]No uskaltaisitko antaa jotakin noin arviota kuukausituloistasi, siis käteen jäävästä osuudesta?[/QUOTE]

Saan usemman tonnin käteen verojen jälkeen:) Mutta itse tuloistahan verot vievät kyllä aika paljon, sellaista se Suomessa on.

voi sillä varmaan tienata, mutta siis kyllähän sitä lainarahalla saa isot talot ja autot ja voi matkustaakin. yhä useampi (etenkin nuoret perheet) velkaantuu aika huimaa tahtia.

Tienaahan siinä ihan kivasti jos asiakkaita riittää ja on hyvä hieroja.Tosin siksi en lähde hierojaksi kouluttamaan itseäni vaan se on kiinnostanut aina minua! :)

Jeps, ala on kiinnostanut minuakin oikeastaan pitemmän aikaa. Jotenkin nuorempana ajattelin vaan etten halua yrittäjäksi koska pelkäsin siinä olevan niin paljon byrokratiaa (niin kuin varmaan onkin) ja toisaalta riskinsä (jos ei olekkaan riittävän hyvä tai asiakkaita muuten vähäisesti ja miten sairaslomat/lasten sairastelut yms yms). Nyt rohkeutta kuitenkin riittäisi lähteä kokeilemaan siipiiään. Työssä viehättäisi myös ajatus siitä ettei olisi enään niin asuinpaikkaan sitovaa,... Mutta toki kiinnostaa myös tuo tulopuoli, eli realistisesti mitä jää käteen ja elääkö sillä kun tässä maassa joutuu niin paljon veroja ja muita maksuja pulittamaan.

Näyttäisi siis siltä että toimeentulee ja voi tulla jopa hyvinkin, joten taida tosiaan alkaa selvittelemään omia mahdollisuuksiani :)

Voin sanoa, että alku (ensimmäiset pari vuotta) tulee olemaan todella tiukkaa! Asiakaskuntaa kun ei hankita hetkessä, mutta verot ja yellit tulee maksaa ym kulut. Eli alussa helposti menoja enemmän kuin tuloja!

Siitä plussaa, että ainekustannukset pienet. Eli paperi + rasva/öljy.

Yhteistyössä