Voiko hautajaisiin laittaa "trikoo"mekon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä tuo nyt juuri ja juuri menee, mutta hiukan arkisen oloinen liehuke kyllä. Itse laittaisin mustat suorat housut tai polvipituisen "tarjoilijahameen" ja tumma paitapusero yläosaksi bleiserin kera.

No kyllä tuo nyt juuri ja juuri menee, mutta hiukan arkisen oloinen liehuke kyllä. Itse laittaisin mustat suorat housut tai polvipituisen "tarjoilijahameen" ja tumma paitapusero yläosaksi bleiserin kera.

Mulla olisi kyllä housut ja bleiseri mutta kun ei ole paitaa sinne alle.. Just kiertelin meidän tuppukylän vaateliikkeet ja kaikissa paidoissa oli hirveesti jotain hörhellystä ja blingblingiä niin ei oikein sovi hautajaisiin.

[QUOTE="a p";27584162]Mulla olisi kyllä housut ja bleiseri mutta kun ei ole paitaa sinne alle.. Just kiertelin meidän tuppukylän vaateliikkeet ja kaikissa paidoissa oli hirveesti jotain hörhellystä ja blingblingiä niin ei oikein sovi hautajaisiin.[/QUOTE]

Mun mielestä hätätapauksessa bleiserin alle käy yksinkertainen kuvaton valkoinenkin paita, varsinkin jos voit pitää takin kiinni koko ajan.

Ihan on hyvännäkönen mekko hautajaisiin.
Mä en ole koskaan katsonut millään silmällä hautajaisvieraiden vaatteita ( kunhan ei pellen puvussa ole paikalle saapunut ), vaan ihan keskittynyt menoihin ja suremiseen.

Mun periaate on, että kunhan on mustaa... Appiukon hautajaisissa viimeksi näin, kun yhdellä emännällä oli farkut ja joku vaalea neuletakki ja kuviollinen paita. Oli kyllä kai tajunnut itekin, ettei ollut ihan soveliaasti pukeutunut, kun mies sanoi kuulleensa sen mutisseen, että ei tullut nyt oikein vaatetta mietittyä... Kuitenkin joku 40-50-vuotias. Eikö oo muka ikinä kuullut, että hautajaisiin laitetaan mustaa??

Meillä on aina kelvannut tumma pukeutuminen, musta, ruskea, harmaa, tumma sininen, tumma violetti... Ja tietty se valkoinen. Eli värejäkin voi hillitysti käyttää.

Yhden kerran olen ärsyyntynyt, kun hautajaisiin pamahti uusiosukulainen, kirkkaanturkoosissa jakussa ja lyhyessä hameessa.

[QUOTE="OMG";27584238]Miksi ei muka kävisi? Miten juppeja bleiserivastaajia tänne on tänään eksynyt.

Jokainen pukeutuu oman tyylinsä mukaisesti.[/QUOTE]

"Juppi bleiserivastaaja" on kyllä ihan oikeassa, et tuo menee siinä rajoilla, et onko tarpeeks juhlallinen. Hautajaisista kuvitellaan, että ei ole niin tarkkaan määriteltyä mitä laittaa päälle, mut oikeesti hautajaisissa etiketin rikkominen on ehkä jopa pahempi moka, ku häissä etiketin rikkominen...

Turun Hautauspalvelu

"Juppi bleiserivastaaja" on kyllä ihan oikeassa, et tuo menee siinä rajoilla, et onko tarpeeks juhlallinen. Hautajaisista kuvitellaan, että ei ole niin tarkkaan määriteltyä mitä laittaa päälle, mut oikeesti hautajaisissa etiketin rikkominen on ehkä jopa pahempi moka, ku häissä etiketin rikkominen...

Turun Hautauspalvelu

Jos etiketistä aletaan puhua, niin lisätään vielä että hautajaisetiketti ei koske lähiomaisia. Ja ap taisi jo aloituksessa mainita kuuluvansa heihin.

Hautajaispukeutumisen tarkoituksena on kunnioittaa vainajan lähiomaisia ja heidän suruaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta tehdä isoja investointeja esim. mustiin päällysvaatteisiin mutta jokainen voi pukeutua ja meikata hillitysti.

Moni tuntuu juuttuvan sopivaisuuskysymyksis tuohon mustaan väriin. Isompi etikettivirhe on pistää hautajaisiin tiukka musta mekko, isot korut ja huulipunaa kuin vaikka joku hillitty harmaa trikoomekko.

Hautajaisia kunnioitetaan pukeutumalla tummansävyisiin vaatteisiin. Tapa ei erottele lähiomaisia ja hautajaisvieraita, mutta on luonnollisesti tiukempi lähiomaisten suhteen.

http://www.turunhautauspalvelu.fi/hautajaisiin_pukeutuminen

[QUOTE="OMG";27584238]Miksi ei muka kävisi? Miten juppeja bleiserivastaajia tänne on tänään eksynyt.

Jokainen pukeutuu oman tyylinsä mukaisesti.[/QUOTE]

No olen kaukana jupista, todellakin. Olen vaan oppinut että trikoovaatteet eivät näytä luonnossa niin tyylikkäältä kuin noissa kuvissa. Mutta tottakai jokainen saa pukeutua omaan tyyliin. Itse vaan käytän aina samaa tylsää housut/hame, paitapusero ja bleiseri yhdistelmää, koska en oikein osaa pukeutua tyylikkäästi :)

Hautajaisia kunnioitetaan pukeutumalla tummansävyisiin vaatteisiin. Tapa ei erottele lähiomaisia ja hautajaisvieraita, mutta on luonnollisesti tiukempi lähiomaisten suhteen.

Turun Hautauspalvelu

Tuon linkin mukaan pitää miehellä olla turkis- tai huopahattu. Kumpaa sinun miehesi käyttää? :)

Itse olen kuullut tapauksista, joissa vainajan perhe on pukeutunut kokovalkoisiin, nimenomaan vainajan toiveesta. Itse olen ollut hautaamassa lähiomaistani paksussa mustassa villatakissa. Sinä päivänä ei mikään bleiseri olisi pitänyt minua lämpimänä.

Pitkälle pääsee, kun muistaa että etiketti on toisten kunnioittamista.

Turun Hautauspalvelu

Voi kuule, siinä kohtaa kun Suomen katukuva alkoi olemaan valkoisia rätti-ihmisiä täynnä (Helsingissä ainakin) heitin lopullisesti hyvästit etiketeille!!!! =D

Suvivirttä ei enää lauleta, joulukuvaelmaa ei enää esitetä. Niin kuule pukeudun vaikka burkhaan hautajaisiin jos lystään.

Yhteistyössä