Voiko hampaiden puhkeaminen aiheuttaa monen päivän kuumeen???

smy
Meillä reilu 1-v poika nyt viidettä päivää kuumeessa ja eilen alko valittaa suuta ja yritti kokoajan purra mun olkapäätä ja ei kyllä ikinä aikasemmin ole purru. Mutta voiko se kuume tulla jo monta päivää aikasemmin ja olla vieläpä tosi korkea? Yritin kattoo näkyiskö ikenissä merkkejä hampaista mutta ei kyllä oikein huomannu. Pojalla on nyt kuus hammasta. Aikasemmin ei ole ollu tuollasta kuumetta hampaiden takia.

Käytin tänään lääkärissä ja se meinas et mahatautia, kun on muutaman kerran oksentanu ja maha ollu jonkuverran löysällä ja sitä kuulemma täälläpäin kovasti liikkeellä. Minua vaan jäi vaivaamaan tuo sen suun pitely ja hokee että aiaiai. Mut lääkäri pisti senki yökkäilyn piikkiin. :/

Onko siis jollain kokemuksia,et olis ollu korkealla kuume monta päivää ennenkuin hammas/hampaita puhkeaa? Aikahan sen kyllä sitte näyttää onko sieltä hampaita tulossa...
 
Ammattilainen
Mulle sanoi lääkäri että hampaat puhkeaa monesti sattumaltakin kuumeen aikana, kun silloin ikenet "vastustaa" jotenkin vähemmän. Joten todennäköisesti kuume eii johdu hampaiden tulosta, vaan päinvastoin.
 
Mä oon usein kritsoinut tuota, että kuumetta tulee kun hampaita tulee lisää ja oon kysynyt perusteluja neuvolasta, hammashoitolasta ym. Neuvolasta on sanottu, että on sattumaa, jos lapsella kuumetta yhtä aikaa, lievää voi olla, mutta ei korkeaa. Ei ole lääketieteellistä syytä, miksi näin olisi.
Meillä viisi lasta eikä ikinä ole ollut kuumetta hampaitten puhkeamisen aikaan.
 
kyllä hampaiden puhkeaminen voi nostaa kuumeen..ja ripuliakin voi olla! suppoa vaan niin kyllä helpottaa! =) kyllä se vaan on kova rääkki kun hampaat tulee...miettikäähän aikuiset miltä tuntuu kun viisaudenhammas puhkeaa! sekin nostaa kuumeen! lapsella voi tuntua vaikka yhtä pahalle hampaiden puhkeaminen...MAALAISJÄRKEÄ! :LOL:
 
Täällä myös melkein samanlainen tilanne,kun aiheen aloittajalla,eli meidän tyttö nyt 1v 1kk kolmatta päivää kuumeessa ja vatsa on ollut löysällä ja hampaita puhjennut :ashamed:
Ekana päivänä oli kuumetta yli 39 ja kahtena seuraavana alle 39 :/
Aamuisin ja päivällä ei oo kuumetta,mutta iltaa kohden nousee :ashamed:
 

Yhteistyössä