Voiko häihin laittaa valkoisen jakun vai onko valkoiset vaatekappaleet kielletty..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bea"

Vieras
Olen menossa vieraaksi häihin ja ajattelin laittaa mustavalkoisen mekon jonka kanssa meinasin laittaa valkoisen jakun.. voiko valkoisen jakun laittaa häihin vai onko kaikki valkoinen varattu morsiamelle...?

Etiketti taitaa olla että kokovalkoinen on morsiammelle..
Mut kyllä minä ainakin saattaisin katsoa vähän tarkemmin kuka se oli jolla oli noin paljon valkosta...

Kokovalkoisissa ei "saa" mennä, ellei morsiamella ole jonkin toisen värinen puku. Eli periaatteessa voit laittaa valkoisen jakun. Kannattaa katsoa kuitenkin peilistä, että onko kuikna valkoisen oloinen kokonaisuussa. Ehkä jokin värikäs yksityiskohta (huivi, hiuskoru, kaulakoru, korvakorut tms.) voisi olla hyvä lisä. Mustavalkoiseen kuitenkin voi yhdistää minkä värin vaan.

[QUOTE="Huhu";30000276]Meidän häissä oli vieraana yks, jola oli valkoinen jakku, jossa rimpsuja vielä.. Morsiamena kylä vähän ärsytti. Muutkin olivat panneet merkille.[/QUOTE]

Minkä värinen muu asu (mekko) oli?

[QUOTE="Bea";30000286]Minkä värinen muu asu (mekko) oli?[/QUOTE]

Jakku oli pitkä, alta näkyi vain vähän mustaa hametta. En laittais itse valkoista. Varsinkaan, jos on pitkä.

hmmm.. mitäköhän sitä tekisi.. mustan jakun kanssa tulee ehkä liian synkkä vaikutelma kun kengät ja laukkukin on mustia.. Mutta jos valkoinen jakkukaan ei käy niin täytyy lähteä vaatekauppoja kiertelemään...taas.

[QUOTE="Nuuh";30000423]Aiotko pitää jakkua koko juhlan ajan vai vaan kirkossa.

Ota ohut huivi, jonka voi huolettomasti kietaista kaulalle.[/QUOTE]

Koko ajan meinasin olla jakku päällä.. Kylmää ilmaa luvattu niin en tiedä tarkeneeko ohuessa huivissa ja juhlapaikasta en tiedä onko siellä kylmä. No jos paljon ihmisiä niin tungoksessa lämmintä.., mutta muutenkaan en ole oikein huivi ihmisiä, se on jotenkin hankala, valuu ja liehuu ties missä..

Eikö muka mitenkään tässä maassa löydä toisen ihmisen häihin minkään muun väristä jakkua? Ei valkoista häihin, kun se on morsiamen väri ja vain morsiamen.

Takaapäin olet koko valkoisessa....
Miks vasiten laittaa jotain minkä tietää että saattaa loukata toista häne tärkeänä päivänään. Eikä vain häntä, vaan myös sukulaisia...

Takaapäin olet koko valkoisessa....
Miks vasiten laittaa jotain minkä tietää että saattaa loukata toista häne tärkeänä päivänään. Eikä vain häntä, vaan myös sukulaisia...

Miten niin on takaa kokovalkoisessa? Sieltähän näkyy kuitenkin se hame, joka oli musta jossa valkoista kuviota.

Ap, riippuu ihan siitä, millainen pikkusielu morsian on. Jos jotakuta muuta häävierasta nyppii valkoinen jakkusi, antaisin nyppiä, jos on tiedossa ettei morsianta häiritse. Ja siis etiketin mukaan KOKOVALKOINEN on kielletty, ettet sotkeennu morsiameen. Etikettiä tuntemattomat hiekkap*lluprinsessat nyt saattaa itkeä vaikka valkoisista kukista muutoin kirjavassa mekossa, koska kyseessä on HÄNEN IKI OMA PÄIVÄ. Hauskoja häitä!

Voisitko kysyä morsiamelta itseltään, että sopiiko hänelle, jos laitat valkoisen jakun? Näin saisit varmuuden, eikä kellään olisi sen jälkeen nokan koputtamista asiaan. Tekstarilla varmasti onnistuu, ei tarvitse edes soittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mä....;30000591:
Eikö muka mitenkään tässä maassa löydä toisen ihmisen häihin minkään muun väristä jakkua? Ei valkoista häihin, kun se on morsiamen väri ja vain morsiamen.

Jos mulla on valmiina kotona valkoinen jakku, en todellakaan osta yksiä häitä varten eriväristä jakkua. Jos mekko on selkeästi muun värinen ja/tai siinä on jotain kuosia, on valkoinen jakku täysin ok. On aivan naurettavaa vetää herneet nenään siitä, että häävieraalla on jotain valkoista päällään jos yleisvaikutelma ei kuitenkaan ole valkoinen. Vaikka päivä onkin hääparin, ei morsiamen tarvitse kuitenkaan heittäytyä ihan lapselliseksi.

Yhteistyössä