Voiko flunssaisena mennä tukihenkilöksi synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
L.a oli 6.5, eli koska vaan voi syntyä, minun pitäisi siis mennä tukihenkilöksi. Mutta nyt on kurkku kipeä ja nenä vuotaa, kuumetta ei ole ainakaan vielä.

Kannattaisiko nyt alkaa jo miettiä toista tukihenkilöä, onko flunssa este synnytyssaliin menolle? Tosin meneväthän lasten isätkin varmaan, vaikka olisivat flunssassa...

Riippuu ihan miten kipeä on, ei tietenkään jos on kova kuume, eihän silloin jaksa olla toiselle tukena.

Pieni flunssa ei haittaa mitään, kunhan huolehtii hyvin käsihygieniasta eikä pärski päin muita. Voimyös käyttää hengityssuojainta jos pelkää leviämistä. Kyllä synnytysosastolla on jatkuvasti ainakin lievästi flunssaisia tukihenkilöitä.

Juuri missasin siskoni synnytyksen, koska olin flunssassa. Sanoivat jo kun kävin siskoani katsomassa osastolla että pienikin flunssa niin ei ole tulemista. En sitten päässyt, vaan äitini meni tukihlöksi...:(

Alkuperäinen kirjoittaja näin Tampereella:
Juuri missasin siskoni synnytyksen, koska olin flunssassa. Sanoivat jo kun kävin siskoani katsomassa osastolla että pienikin flunssa niin ei ole tulemista. En sitten päässyt, vaan äitini meni tukihlöksi...:(

Joo sisko on mullakin kyseessä. Soitin juuri synnärille, eivät olleet ihan noin ehdottomia kuin teillä, sanoivat että omasta voinnista on kiinni, jaksaako olla tukihenkilönä. Näin siis Helsingissä.

Onneksi on jo varatukihenkilö tiedossa. Mutta ottaa ihan kybällä päähän jos en pääse, se olisi ollut minulle todella tärkeää!!

Yhteistyössä