Voiko flunssa vahingoittaa sikiötä?

• Viestiketjun aloittaja Nöpö
  • Ensimmäinen viesti
Nöpö
Tämä on ehkä tyhmä kysymys mutta minulle on tullut kevätflunssa ja rupesin tässä miettimään, että ei kai se voi vahingoittaa sikiötä mitenkään? Minulla on nyt viikkoja n 8. Miten jos sattuisi vaikka tulemaan sikainfluenssa, voiko se olla vahingoillista..?

Nöpö
Ok, huh! Kiitos vastauksista! Viime perjantaina näin kyllä tutun joka oli edellisenä viikolla ollut Meksikossa, mutta hän oli kyllä ihan terveen oloinen enkä ollut missään "lähikontaktissa" häneen, joten en varsinaisesti epäile sitä, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Olettaisin, että olisi varmaan kuitenkin hieman rajummat oireet.

mulla ollu vuodenvaihteesta asti päällä flunssa jäi siis kestona päälle ja neuvolassa sanoivat että luultavasti loppuu vasta synnytyksen jälkeen..
nyt viikkoja 30+1 joten matkaa on vielä edessä....

Mari -76
Ei influenssakaan vahingoita normaalisti.

Possunuhan jos saisin niin olisin enemmän huolissani sen lääkityksen vaikutuksista :/ Mutta ehkä se lääkityskään ei ole välttämätön jos muuten on vastustuskyky kunnossa.

Mari -76
Ei influenssakaan vahingoita normaalisti.

Possunuhan jos saisin niin olisin enemmän huolissani sen lääkityksen vaikutuksista :/ Mutta ehkä se lääkityskään ei ole välttämätön jos muuten on vastustuskyky kunnossa.

AnniHelena71harmaana
Sairastin influenssa toissa talvena rv 12, kuumetta oli 40 astetta. Ei mitään vahinkoa tullut. Jos nyt miettii yleismaailmallisesti, niin kai ihmiset olis jo kuolleet sukupuuttoon jos joku flunssa vaikuttaisi lisääntymismekanismeihin rajusti, niin yleistä sairastaminen on, keskimäärin jokainen ihminen kai sairastaa 2-3 nuhakuumetta vuosittain.

Yhteistyössä