Voiko finni tulla täysin luomen kohdalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Luulin että mulla on niskassa tossa sivussa finni ja kun menin kattoon niin se olikin luomi. Mulla on siinä ollutkin luomi, mutta pienempi ja tummanruskea. Nyt se oli vaaleampi ja työkaverin sanojen mukaan "turpea". Ei siis mikään järjettömän iso eikä punoita ympäriltä tai muuta näy. Ei verinen tms. Mutta samalla tavalla arka kuin finni.

Pitääkö panikoida?

Kyllä mä kävisin vaikka työterveyshuollossa näyttämässä. Kannattaa samalla näyttää kaikki muutkin vähänkään epäilyttävät luomet. Tuskin mitään melanoomaa jos on vaalea, mutta kävisin varmuuden vuoksi

Sä oot voinut raapia sitä jos oot aatellut että se on joku näppylä. Luomet tulee kyllä helposti kipeeksi jos osuu johonkin ja ärtyy. Siihen ei nyt kannattais koskea, mutta jos se huolestuttaa, niin kannattaa se ehkä poistaa. Yksityisellä mulla on ainakin poistettu ihan kaikki luomet mitä oon pyytänyt, saman tien.

Ja voi luomen kohdalle tulla finnikin.

No terveyskeskukseen kai aina pääsee.

Mutta mä olen käynyt luomien kanssa yksityisellä, koska ne poistaa luomet aina samantien, eikä oo sitä pohtimista, että poistetaanko vai ei ja millon saa ajan.

Multa on poistettu luomia tosi siistin näköisesti ihan terveyskeskuksessa. Tosin ensin ainakin meillä pitää käydä näyttämässä ja eri kerralla poistetaan. Viimeksi pyysin että katsovat ihan kaikki mun luomet, mitä mieltä ovat niistä. Mulla on satoja luomia ja aina vähän huolettaa.

Multa on poistettu luomia tosi siistin näköisesti ihan terveyskeskuksessa. Tosin ensin ainakin meillä pitää käydä näyttämässä ja eri kerralla poistetaan. Viimeksi pyysin että katsovat ihan kaikki mun luomet, mitä mieltä ovat niistä. Mulla on satoja luomia ja aina vähän huolettaa.

Meilläkin on silleen, ettei ne halua poistaa samalla kertaa. Mä en niistä jäljistä välitä, ainahan niistä kai arpi jää ja samat lääkärit ne on kunnallisella ja yksityisellä usein töissä. Yleensä yksityistä oon käyttänyt vaan juuri siksi, että on saatu luomi nopeesti pois vaan.

[QUOTE="huu";28444160]mulla on leuassa luomi ja siihen tuli kerran finni :O eipä siinä, sen sittern puristin ja säästyin henkilövahingoilta :D[/QUOTE]

Oli varmaan aika kipee. Mullakin on joskus ollut ja oon vaan puristanut ja sitten se on parantunut ihan normaalisti kun olen antanut sen olla.

[QUOTE="miemie";28444181]Mulla on otsassa luomi johon tulee säännöllisesti finni. Luomi kipeä silloin ja vähän punertaa reunoista, mut kun finni menee pois niin kipu helpottaa.[/QUOTE]

Mut eikö se kannattas poistaa sitten, jos se säännöllisesti siinä tulehtuu? Ootko näyttänyt sitä lääkärille?

Mulla samoin oli leuassa luomi ja sen alle tuli useamman kerran finni. Oli muuten kipeä, joskus puristin sen kun luomen keskellä näkyi vähän pilkottavan valkoista, ja sattui aivan pirusti kun se luomi ei jousta samalla tavalla kun normaali ihohuokonen sen talin pullahtaessa sieltä pois. Luomi sitten poistettiin myöhemmin kun siitä oli niin paljon harmia, yksityisellä minultakin.

Mulla on ollut nenässä hieman palleroinen luomi niin kauan kuin muistan. Nyt sitten sen reunamille/kohdalle tuli finni, enkä voinut olla sörkkimättä. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että päällimmäinen iho(?)kerros on pieneltä alueelta lähtenyt irti. Haittaakohan se?