Voiko fibromyalgia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
muuttaa olemustaan niin, että joka saakelin paikka on kipeä, kurkkukin ja lämpö nousee lievästi?

Tai siis kaipa se voi, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?

Aiemmin pärjäsin sillä, että n. 2 kertaa viidessä vuodessa olin invalidi, enkä päässyt sängystä ylös. Nyt on viimeisen kahden viikon aikana lämpö kohonnut kolmesti ja olkapäät ja selkä olleet kipeät - muista kehon osista puhumattkaan. Jopa peffa, jota minulla ei ole, sattuu. Kun muut oireet olivat poissa, oli toinen olkapää kuitenkin kipeä.

Luulin ensin, että olen saanut influenssan AlQaidalta, mutta lämpö ei noussut yli 38 asteen ja kipu kesti pari vuorokautta.
viime yönä olin raivarin partaalla, kun joka kerta liikahtaessani heräsin kipuun ja siihen, että joku ääliö inisee. Kesti tovin tajuta, että inisijä olinkin minä itse, ei siis ääliö :saint:

Perimmäinen kysymykseni lieneekin seuraava: omalääkärille vai suoraan reumatologille? fibromyalgiaa vai flunssaa?

Itsellä sama juttu. Kausittain tulee,yleensä se kausi kestää mulla syksystä kevääseen. Itse en noilla oireistoilla päässyt reumatologille,koska sen sanotaan johtuvan fibrosta.
Mua vaan ihmetyttää voiko fibro kääntää sormia ja varpaita vinoiksi?? :O

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25853709:
Itsellä sama juttu. Kausittain tulee,yleensä se kausi kestää mulla syksystä kevääseen. Itse en noilla oireistoilla päässyt reumatologille,koska sen sanotaan johtuvan fibrosta.
Mua vaan ihmetyttää voiko fibro kääntää sormia ja varpaita vinoiksi?? :O

Jos ei ole tulehdusta ja turvotusta, saattaa voidakin? Muuten menisi reuman piikkiin...

Alan olla hieman yliherkkä omien oireideni kanssa, sillä takaraivossa jäytää ajatus, että onkohan tämä samaa kuin äijällä? Äijällähän oli kaikki maailman oireet...

Jos ei ole tulehdusta ja turvotusta, saattaa voidakin? Muuten menisi reuman piikkiin...

Alan olla hieman yliherkkä omien oireideni kanssa, sillä takaraivossa jäytää ajatus, että onkohan tämä samaa kuin äijällä? Äijällähän oli kaikki maailman oireet...

Mulla tietyin väliajoin tulehtuu nuo olkapäät joihin syön arcoxia 90mg, samoin tulehtui viimeksi tää mun peukalon tyvinivel turposi ja oli niin kipeä että välillä itkukin oli lähellä,jos sattui vahingossa sen johonkin hairasemaan. Ukkovarpaatkin välillä niin pirun kipeinä,samoin päkiät,ne on kamalat ku tuntuu siltä,et ois iso ilmapallo jalan alla ja se kipu kun erehtyy nousemaan sängystä,mutta näillä mennään,seuraavaksi menen terveystalon reumatologille,jos oireet taas pahenevat.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25853803:
Mulla tietyin väliajoin tulehtuu nuo olkapäät joihin syön arcoxia 90mg, samoin tulehtui viimeksi tää mun peukalon tyvinivel turposi ja oli niin kipeä että välillä itkukin oli lähellä,jos sattui vahingossa sen johonkin hairasemaan. Ukkovarpaatkin välillä niin pirun kipeinä,samoin päkiät,ne on kamalat ku tuntuu siltä,et ois iso ilmapallo jalan alla ja se kipu kun erehtyy nousemaan sängystä,mutta näillä mennään,seuraavaksi menen terveystalon reumatologille,jos oireet taas pahenevat.

Auts! Jaksamista vaivojesi kanssa.

Taidan yrittää reumatologille päästä, ärsyttää olla työkyvyttömänä viikkoja kerrallaan. Ehkä sieltä löytyisi jokin apu, sama rohvessoori hoitaa äijääkin, niin luulisi osaavan huomioda, jos jotain hälyttävää on.

Olka- ja lonkkanivelet ovat nyt oireilleet aika reippaasti.

Yhteistyössä