Voiko esim. jännitys muuttaa menkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Eli menkat alko pe-la olen myöhässä n. pari-kolme pvää. Kipujakin oli, mutta lääke autto. Vuoto on kuitenkin koko ajan ollut 1/10-osaa siitä mitä mulla yleensä. Ihan verta kuitenkin mutta ei sitä mulle tyypillistä niagaraa.

Raskaustestin tein tolloin to-pe ja ehkä haamujen haamu havaittavissa jos oikein paljon oikeassa valossa tiiras, joten negaks tulkitsin.

Ulkomaille lähtö n. vkon kuluttua, eka kerta ulkomailla. Voiko siis olla että jännitän tiedostamattani jo matkaa ja se vaikuttaa noin, että menkat on noin niukat. Toinen mahdollisuus on valemenkat/KU (oireita on, mm. huimaa, väsyä, äklö-oloa, pissatusta, vilua), mutta noissa tapauksissahan testin ois pitäny jo viime vkolla näyttää +. Toisaalta pelottaa kovastikin, jos onkin KU ja ku lähetään ens vkoks sinne ulkomalle ja mitäs jos koko eka ulkomaanmatka menee pilalle ja ja ja... :(

Uuden r-testin aattelin mielenrauhani takia tehä huomenna, veikkaan kuitenkin olevan nega.
Raskautta toivotaan ja ottaa niin julmetusti päähän, jos mun menkat on ny tämmöset tuhruttelut enää jostain syystä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veikkaisin raskautta jos ei vuoto tosta lisäänny. Ei se testi välttämättä heti näytä +. Huomenna se sitten selviää. Onnea.

No ei oo lisääntyny ku jo hiipumaan päin.
Pelottaa vaan KU. Lähinnä siks kun huimaa ja lievä paineen tunne vasemmalla puolen. Tosin näähän voi liittyä normaaliinkiin raskauteen. *huoh*

No voi jännitys, stressi jne siirtää menkkoja ja vaikuttaa niihin. Ainakin itsellä ja ystävillänikin.

Toisaalta, jos sulla on mahdollista olla raskaana, niin se kannattaa totta kai ottaa huomioon..koska jos on jo jotain haamuilua ollut..niin varmaankin sittne olet raskaana/olit.

Ei se ulkomaanmatka pilalle plussasta mene =) Ajattele positiivisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No voi jännitys, stressi jne siirtää menkkoja ja vaikuttaa niihin. Ainakin itsellä ja ystävillänikin.

Toisaalta, jos sulla on mahdollista olla raskaana, niin se kannattaa totta kai ottaa huomioon..koska jos on jo jotain haamuilua ollut..niin varmaankin sittne olet raskaana/olit.

Ei se ulkomaanmatka pilalle plussasta mene =) Ajattele positiivisesti!

No ei mene plussasta vaan olisin enemmän kuin iloinen!! =)
Lähinnä tarkotin jos oliskin KU ja ne mielettömät kivut alkas siellä... Tosin ens vkolla olis "vasta" rv 6+..
No joo...

Jos nää on sit jännitysmenkat matkan takia. Vaikka en mä vielä tietosesti jännitä vaikka tiedän että varmasti jännitys tästä kasvaa vkonloppuun mennessä, eka kerta lentokoneessa ja kaikki. :)

Mä lahdin kehitysmaihin töihin neljäksi kuukaudeksi ja, usko tai älä, koko aikana ei tullut kuukautisia. Palattuani Suomeen tosin kuukautiset alkoivat heti ja jatkuivat taas aivan normaalisti. Jännitys ja muuten vaan vahvasti erilaiset elinolosuhteet vei multa siis kuukautiset kokonaan (oli kyllä kätevää). Raskaana en voinut olla (ei vain ollut biologisesti mahdollista :).

Aina ja kaikkina muina aikoina mun elämässä kuukautiset ovat tulleet täsmälleen joka kuukausi. On se ihmisen kroppa outo asia!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mä lahdin kehitysmaihin töihin neljäksi kuukaudeksi ja, usko tai älä, koko aikana ei tullut kuukautisia. Palattuani Suomeen tosin kuukautiset alkoivat heti ja jatkuivat taas aivan normaalisti. Jännitys ja muuten vaan vahvasti erilaiset elinolosuhteet vei multa siis kuukautiset kokonaan (oli kyllä kätevää). Raskaana en voinut olla (ei vain ollut biologisesti mahdollista :).

Aina ja kaikkina muina aikoina mun elämässä kuukautiset ovat tulleet täsmälleen joka kuukausi. On se ihmisen kroppa outo asia!

Nt kun aloin miettimään, niin mulla on joskus 14v ollu kans oudot menkat, pääsin just sillon ripille. Tosin teininähän ne saattaa muutenkin vaihdella paljon. Sit toka kerta millon jäi kokonaan pois oli kun muutin kotoa pois omilleni. Ja sen jälkeen jääny kokonaan pois vaan raskauksien takia.

Joo, voi olla että kallistun jännitysmenkkojen puoleen. Ja nautin täysillä matkasta. =) Testin teen kuiteskin ihan varmuudeks vielä.

Joskus nuorempana kun pelkäsin että oon raskaana niin tuntui että menkat vaan oli enemmän ja enemmän myöhässä... Että jotenkin se jänskääminen vaan myöhästytti niitä enempi.

Yhteistyössä