Voiko erityistä huomiota koulussa tarvitsevan lapsen tunnistaa jo 2-4 vuotiaana???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no paska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no paska äiti

Vieras
Niin siis meillä neiti täytti tuossa 3 taannoin. Ja hänen isä + isän vanhemmat ovat tätä mieltä. Että meidn neiti joutuu erityiskouluun... Lapsen isän vanhempi lapsi on erityiskoulussa.

Siinä 5-vuotiaana voi tietää melko varmaksi, mutta kyllähän geenit ja tietyt piirteet on tiedossa, joten todennäköisyyttä voidaan ennustaa jo syntymähetkellä ja siitä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
no mistä syystä ovat sitä mieltä?

Koska neiti on niin energiapakkaus, vilkas, tottelematon joskus jne...

en sinuna miettisi asiaa tuolta kantilta....vaan niin, että lähde hakemaan apua ja tukea lapselle nyt jo asioihin, joissa hän tarvitsee vahvistusta. kaikkein huonoin juttu on ns sulkea silmänsä ja uskotella, ettei ole mitään avuntarvetta, jos oikeasti on. Mutta sitähän mnä en tiedä, onko teillä. siitä sinun täytyy ottaa selvää asiantuntijoiden (vaikka neuvolasta) avulla

mun muksussa kiinnitettiin kaksvuotiaana huomiota neuvolassa, että kaikki ei ole ok..suku ja tutut oli sitä mieltä et normaali lapsi. niin itekin ajattelin. kuitenkin nelivuotiaana löytyi diagnoosi. ei tarvi mennä mihinkään erityiskouluun. varhain aloitetut terapiat on kuntouttaneet tarpeeksi jotta voi aloittaa normikoulussa, tosin tarvitsee avustajaa. kyllä mä nyt jo pystyn tunnustamaan itselleni, että lapseni ei ole samanlainen kuin muut, mutta en silti hänessä vikaa löydä :)

luulen että sinun tyttäresi isällä ja vanhemmillaan vaikuttaa liiaksi jo yhden erityislapsen olemassaolo, että katsotaan turhankin tarkkaan, että tuonkin täytyy olla erityislapsi... kylläpä ne ammattilaiset huomaa sitten jos lapsessa on erityistä. mä en parin maallikon mielipiteen vuoksi vielä yöuniani menettäisi :)

Yhteistyössä