Voiko emätintulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Voiko emätintulehdus parantua itsestään? Siis alapää on haissut oudon pahalle. Pitäis mennä tutkimuksiin. Ehkä haju on nyt jotenkin hävinnyt tai sit mä oon siihen tottunut=). Mitä ootte mieltä? Lekuriaikaa tilaamassa..

Jos kyseessä hiivatulehdus, niin mielestäni kyllä se voi parantua itsestään. Lieviä tulehdus oireitahan (kirvelyä, kokkareista valkovuotoa) voi esiintyä esim seksin jälkeisinä päivinä. Hiivatulehdus on voinut saada alkunsa myös antibioottikuurista, ja sitten kuurin loputtua oireet katoavat kun bakteeritasapaino taas löytyy.

Kirjoitin tossa toissa päivänä tänne aiheesta oireeton emätintulehdus (en tarkoita hiivaa). Ja nyt voin todeta että lääkäri armahti minua, ja sanoi ettei oireettomaan tulehdukseen tarvitse välttämättä ottaa antibioottikuuria, tulehduslöydös tehtiin papan yhteydessä. Ns. varmuuden vuoksi otettu kuuri olisi kammottanu mua, ties mitä siitä olisi seurannu... hiivaa yms.

Voit silti käydä lääkärissä, jos oireet jatkuu.

minulla oli ollut oireeton emätintulehdus pidemmän aikaa ja päätin, etten ota siihen antibioottikuuria. kohta sain kuitenkin mennä lääkäriin pikapikaa, koska tulehdus levisi kohdunkaulaan ja aiheutti kovaa veristä vuotoa ja vatsakipuja.
kohdunkaulan tulehdus ei sitten lähtenytkään kovin helposti pois, jouduin kaiken kaikkiaan syömään neljä antibioottikuuria ja kärsimään ikävistä oireista. kannattaa siis mennä lääkäriin jo ajoissa ja uskoa lääkärin mielipidettä. kyllä ne ammattilaiset taitavat paremmin tietää, kuin me maallikot...

Yhteistyössä