Voiko emätintulehdus vaikuttaa raskautumiseen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiphei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei kaikki bakteerivaginoosista kärsivät! Olettehan huomanneet, että on olemassa kotitestejä emättimen ph arvon mittaamiseen. Pyydä niitä lähimmästä apteekistasi. Jos niitä ei ole hyllyssä, niin pyydä tilaamaan. Osta myös multi-gyn geeliä, se tasapainottaa emättimen ph:n normaaliksi. Käytä multi-gyniä ohjeen mukaan. Voit hoitaa siis bakteerivaginosin itse ja mitata ph:ta ennen ja jälkeen multi-gyn kuurin, täysin ilman antibiootteja. Tämä keino sopii erityisesti pitkittyneeseen bakteerivaginoosiin.

Nim. Kokemusta on

Nostan tätä taas. Itsellä puoli vuotta sitten ensimmäinen emätintulehdus. Siitä lähtien alapää kutissut jatkuvasti. Uusi poikaystävä. Sp-taudit tsekattu, ei ole. Useita ab kuureja suun kautta ja emättimeen. Fluconazol meni 2kk kerran viikossa. Vaiva aina uusinut vaikka lääkkeet hetkeksi auttaneet. Nyt viime kuukausina myös virtsatietulehduksia ollut 2. Antibioottia antibiootin perään, todella masentavaa. Yhdyntöjä ei enää 3viikkoon nyt, e-pillerit lopetettu. Kutina jatkuu.
Poikaystävältä otetussa bakt. viljelyssä löytyi myös bakteeri. Molemmille dalacin paikallisesti. Poikaystävällä ei oireita ole ollut. Itsellä kutina ja usean kk alavatsakipu. Gefilus ja femiflor maotohapot usean kk. Myös karpalokapselit nyt kk.
Todella piinaava vaiva, toivon pääseväni jonain päivänä eroon vielä.. en tiedä toivonko turhaan. Normaalista seksistä turha kai enää haaveilla, ehkä kortsun kanssa jonain päivänä.

Tuli vain mieleen, että mä luulin näitä useita ulkosynnyttimientulehduksiani, mitä minulla on ollut ihan kierteenä 2-vuotta sitten, pitkään pissatulehduksiksi. MUTTA luin juuri äsken, että mahdollinen syy olisi voinut olla jatkuva pikkuhoususuojien käyttö!!! Nykyään kun en käytä ollenkaan..ja äsken kun laitoin nii 24h ja auts. Ei sitten lääkäri tätä sanonu mulle sillon joskus :(

On kyllä! Dalacinia en ole muistaakseni vielä käyttänyt (voin muistaa väärinkin) mutta ainakin Flagyliä ja Comp-versiota ja jotain, jonka nimi ei nyt osu mieleen.

Lactalia olen kokeillut, samoin monia muita pH:n neutraloijia sekä Vagi-C:tä. Sellaista arvailuahan se on apteekin hyllyjen edessä, että mitäköhän sitä tällä kertaa kokeilisi.

Olen syönyt aikanaan myös paketillisen Pascoe- jauhetta, joka muistaakseni vaikuttaa elimistön happamuuteen. Tästä on taas niin kauan aikaa, että en enää muista, auttoiko vai ei.

Siitä tämä on kyllä harvinaisen vittumainen vaiva, että jos ei tajua heti pienestäkin oireen poikasesta heittää Lactalia kehiin ja bakteerivaginoosi pääsee kunnolla päälle, eivät apteekin itsehoitotuotteet enää auta.

Yhteistyössä