Voiko e-pillerit aloittaa ennen kuin menkat ehtii alkamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos en ehkäisyn takia niitä edes käytä.

Luuletteko et kuukautiskierto menis sekaisin, vai tuliskohan menkat normaalisti tauon aikana?

Onko kellään kokemuksia.

[QUOTE="vieras";22120251]Siis meinasitko syödä niitä kauemminki ku yhden kierron,vai vaan siirtää menkkoja vai mitäkä?
Riippuu paljon.[/QUOTE]

Kyl meinaisin syödä kauemminki kun yhden kierron. Kyse ei ole siis menkkojen siirtämisestä. Saakohan sitä jo alkaa syömään. En tiedä milloin menkat alkaa.

[QUOTE="vieras";22120302]Niin ja riippuu vähän pillereistäkin,et voiko aloittaa.Onhan niissä ne suositukset/ohjeet.

Itse laskisin niin et jos tulee taukoviikkoja ni menkat ei osuis sit viikonlopulle.[/QUOTE]

Joo mut oletko aloittanut e-pilsut ennen ensimmäistä vuotopäivää? Mä vaan haluisin tietää et voiko ne aloittaa vai ei? En viittis odottaa menkkoja, ties millon ne edes alkaa.

Noudata vaan paketin ohjeita, niin pääset helpoimmalla :) Kyseessä kuitenkin hormonivalmiste, joten ei kannata ruveta itse soveltamaan. Lähes kaikissahan taitaa olla ohje, että aloitetaan 1. vuotopäivänä jos ei aiempaa hormonaalista ehkäisyä ole ollut käytössä. Siis edellisessä kierrossa.

voi aloittaa milloin tahansa. (ehkäisymielessä silloin pitäisi vaan odottaa viikko ennen suojaamatonta seksiä, mutta muuten se ei vaikuta mihinkään). eikä se sotke kiertoa, koska kun käytät e-pillereitä, sinulla ei ole kiertoa. menkat tulevat tasan silloin kun pidät väliviikon, ja voit täysin valita mikä aika kuukaudesta se on, mutta olisi hyvä että pidät sen säännöllisesti. ja minun pillereissäni tämä lukee ainakin ohjevihossa!

[QUOTE="hmm";22120439]voi aloittaa milloin tahansa. (ehkäisymielessä silloin pitäisi vaan odottaa viikko ennen suojaamatonta seksiä, mutta muuten se ei vaikuta mihinkään). eikä se sotke kiertoa, koska kun käytät e-pillereitä, sinulla ei ole kiertoa. menkat tulevat tasan silloin kun pidät väliviikon, ja voit täysin valita mikä aika kuukaudesta se on, mutta olisi hyvä että pidät sen säännöllisesti. ja minun pillereissäni tämä lukee ainakin ohjevihossa![/QUOTE]

Paitsi että jos kuluvassa kierrossa ovulaatio on jo tapahtunut, ei e-pillerit vaikuta siihen ja vuoto tulee suht normaalisti kun ovat alkaakseen, ei vasta sitten kun se koko ensimmäinen liuska on syöty.

[QUOTE="hoitsu";22120464]Paitsi että jos kuluvassa kierrossa ovulaatio on jo tapahtunut, ei e-pillerit vaikuta siihen ja vuoto tulee suht normaalisti kun ovat alkaakseen, ei vasta sitten kun se koko ensimmäinen liuska on syöty.[/QUOTE]

Mulla on melko varmasti ovulaatio jo tapahtunut. Onkohan ihan ok aloittaa e-pilsut ennenkuin vuoto on alkanut? Tiedätkö hoitsuna?

[QUOTE="hoitsu";22120620]Riippuu minkä takia sä syöt niitä kun et kerran ehkäisyksi. Tulevien kuukautisten reiluuteen/kipuun ne eivät vielä vaikuta. Kyllä mä odottaisin sitä kuukautisten alkua ja aloittaisin sitte vasta, varsinkin jos sulla kierto heittelee.[/QUOTE]

Akneen. Pitänee kait sit odottaa menkkoja. Toivottavasti ne sit alkais pian.

Hei! Minulla oli käytössä 3kk zoely e-pillerit. Pillereiden loputtua minun kuului saada yaz pillerit tilalle. En kuitenkaan saanut niitä heti kuin olisi pitänyt. Eli sain yazit vasta kolmen viikon jälkeen viimeisen zoelyn lumepillerin ottamisesta.
Tiedän että minun kuuluisi aloittaa yazien käyttö vasta ensimmäisenä vuotopäivänä, mutta tämä voi kestää useita kuukausia.
Sen takia kysyisinkin, että voinko aloittaa yazien käytön sinä päivänä jolloin menkat tulivat zoelyn kanssa? En käytä e-pillereitä ehkäisyyn, enkä ole ollut sukupuoliyhdynnässä, eikä ovulaatiota todellakaan ole vielä zoelyjen jälkeen tapahtunut. E-pillerit ovat akneen.. Jos aloittaisin yazit siis sinä päivänä jolloin menkat alkoivat zoelyn aikana, niin menisikö kaikki silloin hyvin ja alkaisivatko menkat sitten jatkossakin aina lumepillereiden tuntumilla?

Uusimmat

Yhteistyössä