voiko e-pillerit (femoden) alottaa jo ennen kun menkat alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
vai onko ootettava siihen asti et menkat taas alkaa?

empä älynnyt lääkäriltä tätä kysyä....

Olen siis alottamassa noi pillerit 10 vuoden tauon jälkeen.....

Oletko lukenut pakkauksen ohjeet? Pillerit voi aloittaa koska tahansa, mutta silloin ensimmäiset 7 päivää käytettävä lisäksi myös muuta ehkäisyä (kondomi) varmuuden vuoksi.

Aloitetaan kuukautisten ekana päivänä. Voi aloittaa myös päivinä 2-5, mutta sitten käytettävä aluksi muuta ehkäisyä. Luin juuri eilen pakkausselosteen kun itse aloitin samat pillerit.

Samaa mietin minäkin tosin kyseessä muu merkki... ei tuolla ainakaan selkeästi lue miten toimitaan jos aloitetaan kesken kierron... mutta vois ajatella että se menis noin että 7pvä lisäehkäisyä..

Lisäys vielä edelliseen, että kyllähän ne varmaan voi koska vain aloittaa mutta ei niiden tehosta tiedä/muuttaa sitten ehkä kuukautisrytmin. Menkat alkaa vasta kun pillerilevy loppuu.

Onko kellään ihan virallista tietoa lääkäriltä että miten aloitus menee kesken kierron?? Itse olen kyllä kysellyt gyneltä että miksi ne pillerit aloitetaan aina kuukautisten aikana ja vastaus oli se ettei siinä ole muuta syytä kuin että voidaan sulkea pois raskauden mahdollisuus.

Jäi kyllä sitten kysymättä että koska se ehkäisyteho on siinä tapauksessa voimassa.....

Yhteistyössä