Voiko E-pilleri reseptin uusimisen hoitaa ihan vain Yleislääkärin pakeilla??

• Viestiketjun aloittaja Kumista pillereihin takaisin
  • Ensimmäinen viesti
ertu
Mun mielestä ne tekee aina sisätutkimuksen ennen pillereiden määräystä ja papat yms... mut kyllä meilläpäin ihan yleislääkäri eli omalääkäri tekee gynetutkimukset. Riippuu varmaan paikkakunnastakin paljon.

"vieras"
Ensin mennään oman alueen terveydenhoitajalle, joka hoitaa myös raskaus aikana. Hän tutkii,hutkii,kyselee. Joko ohjaa siitä lääkärille,tilaa ajan valmiiksi tai pyytää reseptin jonka voit hakea muutaman päivän päästä. Tai antaa sulle mukaan 3kk pillerit joihin reseptin saat myöhemmin.

Tai menet yksityiselle ja kaikki hoituu hetkessä ja maksaa 160e

"alkup"
Tk-lääkäri tekee sisätutkimuksen ja ottaa papan, riippuen siitä milloin edellinen papa otettu. 2v välein otetaan hormoniehkäisyn käyttäjiltä yleensä ainakin täällä.
voi ei. pitäiskös sitten mennä vaan suoraan gynelle..?
mulla on nuorehko mieslääkäri enkä halua että hän tekee mulle sisätutkimuksen.olkoonkin sitten hänen työtään ja että mä olen lapsellinen.. :/

Tk-lääkäri tekee sisätutkimuksen ja ottaa papan, riippuen siitä milloin edellinen papa otettu. 2v välein otetaan hormoniehkäisyn käyttäjiltä yleensä ainakin täällä.
Mä olen muun käynnin ohella pyytänyt tk-lääkäriä uusimaan pillerireseptin ainakin kolme kertaa (eri lääkäreillä, eri kunnissakin), koskaan ei ole tehty sisätutkimusta siellä tehty, ovat vaan kysyneet onko kaikki ok ja uusineet reseptin.

onko
[QUOTE="vieras";23705825]Minä uudin pillerireseptin aina niin, että vien sen apteekkiin, ja ne lähettävät sen lääkärille, joka sitten lähettää uusitun reseptin takaisin apteekkiin.[/QUOTE]

maksullinen palvelu

Nuts
Mä en ole muilla kuin yleislääkäreillä käynytkään, ja pillereitä olen syönyt 19 vuotta. Jonkin aikaa olen käynyt joka toinen vuosi terkkarin tarkastuksessa, jonka kautta on voinut uusia reseptin.

"vieras"
Minä sain pillerit alunperin vaan terveydenhoitajalta. Mutta kyllä esim. gyneltä saa varmaan parhaiten sopivan merkin.
Itse en edes tarvitse e-pillereitä, enkä ehkäisyä muutenkaan. Raskaaksi kun tätä akkaa ei saada sitten millään. Satunnaissuhteissa täytyy ehdottomasti käyttää kondomia, ehkä minun kohdallani miehenkin täytyisi käyttää kondomia, jos ehkäisyä tarvittaisiin. Onneksi meidät molemmat on tarkistettu sukupuolitautien varalta, jopa hiv-testitkin tehty, minullakin papakoe aina 1. luokkaa, vaikka olisi minkälaista vuotoa välillä...
Kondomi on ollut minulle ihan ok seksissä, mutta miehelle se ei vaan sopinut, vie nautinnon.
Ollaan sitten ilman sitä. Mutta raskauttakaan ei meille tule, joten ihan sama siinä mielessä. :)

Yhteistyössä