Voiko Clomiannoksen nosto lyhentää kiertoa? Kaipaan apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oona82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oona82

Jäsen
21.01.2010
113
0
16
Eli aiemmin olen syönyt clomeja kierron 3. -7. päivä 1 päivässä ja kierto on ollut 31.
Nyt ensimmäinen kierto menossa, kun annos on nostettu 2 tablettiin, voiko olla mahdollista, että kierto on lyhentynyt 27?
Mulla siis lievää pco:ta ja TODELLA pitkät kierrot luomuna.
Ovistestit näyttää epäselvästi (ovat aina näyttäneet), mutta se ehkä puhuisi oviksen puolesta kiertopäivänä 13 ja näin ollen kierto ois 27, mulla kun luteaalivaihe on aina sen 14 päivää.

Omasta kokemuksesta clomien kanssa:
Itselläni on myös PCO ja sain clomireseptin kouraan viime talvena. Aiemmin (ilman clomeja) kierrot saattoivat venyä yli sadan kiertopäivän pituisiksi. Clomit toimivat minulla kuitenkin erittäin hyvin, sillä jo kp 11 kohdalla minulla oli ovulaatio, minkä todistin tikuilla sekä lääkärin tekemällä ultralla. Tuo kierto olisi ollut siis vain 25 päivän mittainen! Ultrassa näkyi kaksi follia, jotka molemmat hedelmöittyyvät ja tällä hetkellä odotan kaksosia! =)
Clomien tarkoitus olisi siis saada ovulaatio aikaiseksi ja kun ovulaatio onnistuu, alkavat menkat siinä n.14 päivän kuluttua, mikäli et ole tullut raskaaksi.
Toivottavasti sinuakin onnistaisi pian!! :)

*muoks* toisille tehoaa parhaiten yksi tabletti/pvä, toisille taas esim. 3/pvä. Itselleni tehosi selvästi hyvin tuo 1tbl/pvä. Mutta olisi saattanut tehota myös puolikas, mistäs tietäisin. Mutta siis ennen kaikkea sinun kohdallasi vaikuttaisi siltä, että ainakin tuo 2tbl/pvä tehoaa! Hyvä!

Eli tänään tuli sitten clearbluen digitaalisella ovistestillä plussa :heart: Kp 17, eli kyllä se sittenkin tulee se 32 kierto. Mutta sama sille, plussa saatiin, lääkkeet toimii ja maanantaina saan alottaa luget ja sitten jännätään ;) :)

Kiitos Perho viestistäsi =)

Minä oon syöny nyt kolme kiertoa clomia, ensin kaksi kuukautta peräkkäin ja sitten oli pitkä tauko ja maaliskuussa söin taas. (Annostus oli 1/pvä). Kahdella ensimmäisellä clomikierrolla tulin raskaaksi, mutta aloin vuotaa heti, noin rv4+0 - 4+1. Maaliskuussa aloimme odottaa kaksosia, jotka menetimme rv 8 :'(
Tämä on siis toinen kierto km:n jälkeen ja nyt annostus on nostettu 2/pvä ja lisäksi tuo lugesteron tukemaan keltarauhasta, kun lääkäri oli sitä mieltä että vajaatoimintaa on, meillä kun on ollut melkein 10 alkuraskauden km:ää/kemiallista raskautta kohdunulkoisen ja tuon kaksosraskauden km:n lisäksi...

Yhteistyössä