Voiko bestman luovuttaa morsiamen häissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöttiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta kai periaatteessa luovuttaa voi vaikka naapurin Erkki. Mutta miksi luovuttaisi?
(paitsi jos morsiamen isä on kuollut ja bestmanina toimii morsiamen veli, setä tms niin sitten olisi edes vähän loogista )

Tuo luovuttelu on naurettavaa. Mikä idea? Minä en suostunut jonkun "luovutettavaksi", ihan itse osasin kävellä yhdessä mieheni kanssa alusta loppuun. Mitä tuo kuvastaa, avuttomuutta?

Tosiaan naurettavaa touhua. Siinä luovutuksessa nainen annetaan ikään kuin isän holhouksesta aviomiehen holhoukseen. Kaikista typerintä on se, että jo vuosikausia avoliitossa asunut ja monen lapsen äiti luovutetaan sulhaselle. Olen ollut todistamassa tällasia häitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Minun ensimmäisissä häissä minut luovutti isä. Toisissa häissäki oli tarkotus isän toimia tuossa tehtävässä mutta kuoli ennen häitä. Paras kaverini (miespuolinen ) luovutti minut. :heart:
Eikö toisissa häissä sopisi parhaiten luovuttajaksi se ensimmäinen aviomies ;) :D

Myös mun mielestäni luovutus on ihan hassu traditio, mutta jos se luovuttaja on best man niin sitten siinä ei ole enää päätä eikä häntää :D Mutta olishan se hauska vitsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mira:
Minun ensimmäisissä häissä minut luovutti isä. Toisissa häissäki oli tarkotus isän toimia tuossa tehtävässä mutta kuoli ennen häitä. Paras kaverini (miespuolinen ) luovutti minut. :heart:
Eikö toisissa häissä sopisi parhaiten luovuttajaksi se ensimmäinen aviomies ;) :D

Myös mun mielestäni luovutus on ihan hassu traditio, mutta jos se luovuttaja on best man niin sitten siinä ei ole enää päätä eikä häntää :D Mutta olishan se hauska vitsi.

Jotkut kauempana olevat sukulaiset, jotka ei kamalan hyvin tunne sulhasta hämmästyy bestmannin nähdessään, että tuoko se sulhanen nyt olikin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mira:

Ensimmäinen aviomies istu suljetulla osastolla minun häitten aikaan. Enkä muutenkaan sitä väkivaltasta sekopäätä olis halunnu enää ikkään nähä. Harmiksi vain, vieläki on riesana... :headwall:

Minun toisien häitten aattona kuoli minun isä, ja meillä tuo luovutus tosiaan merkitti sitä hyväksyntää, isä oli onnellinen siitä että löysin hyvän ja kunnollisen miehen, ikään kuin halusi saattaa minut sen rinnalle lopuksi elämää. Mutta koska isä ei sattuneesta syystä häihin päässy osallistumaan (meinattiin kyllä perua kokonaan häät ) niin sitten rakas ystävä päätyi minut luovuttamaan. Sillä se ihminen jos joku tiesi edellisen ja nykyisen mieheni eron. Ja oli myös todella onnellinen minun puolesta. Meillä siis luovuttaminen ei ollu ihan siinä mielessä mitä yleensä... :snotty:

Yhteistyössä