Voiko asunto olla samaan aikaan sekä vuokralla että myytävänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen huomenna menossa katsomaan yhtä vuokra-asuntoa ja kun googletin osoitteen, niin sattu silmään myös myynti-ilmoitus kyseisestä asunnosta...mitä tästä nyt pitäs ajatella...että jos siihen muutan, niin heti lennän pellolle, kun omistaja saa sen myytyä vai?

Tottakai voi, myydäänhän niitä asuntoja valmiiksi vuokrattuinakin.
Tietysti vuokrasopimuksessa on irtisanomisaika, mutta en kyllä itse tykkäisi ajatuksesta...

Voi tietysti olla.

Mutta ei se sitä tarkoita, että automaattisesti pellolle lentäisi - moni ostaa sijoitusasunnon ja pitää siinä mahdollisesti asuvan hyvän vuokralaisen mielellään.

Mutta, en tiedä haluanko ottaa sitä riskiä, että seuraava omistaja haluaakin itse muuttaa siihen. Ollaan muutettu jo ihan tarpeeksi monta kertaa lyhyen ajan sisällä, itsestä riippumattomista syistä. Ekasta paikasta vuokranantaja irtisanoi koska halusi rempata ja myydä asunnon, ehdittiin asua vain vuosi, seuraava kämppä paljastui homeiseksi, ehdittiin asumaan 4kk, nyt tässä nykyisessä asuttu reilu vuosi ja putkiremontti alkaa huhtikuussa, taas pitäis lähteä...huoh.

Ottaisitteko itse tällaisessa tilanteessa riskin?

ap

En, koska jos muutan niin haluan pitkäaikaisemman asunnon enkä väliaikaismajoitusta.

Sitä tässä juuri itsekin haetaan pysyvämpää asuntoa, että sais edes muutaman vuoden asua rauhassa. Koko ajan on jouduttu muuttamaan, ei ole kiva lapsillekaan kun koti vaihtuu koko ajan. Tää kyseinen asunto olis ollu just hyvän kokoinen 4h+k 98 neliöä, olis saatu vähän lisätilaakin, mutta harmi että tällainen paljastui...onneksi googletin, vuokravälitysfirma kun olis salannut koko asian.

ap

Soitat ja otat selvää myydäänkö asuntoa vuokrattuna. Ainahan yksityisellä vuokralla ollessa on se riski, että asunto myydään tai otetaan omaan käyttöön.

[QUOTE="vieras";25673042]Soitat ja otat selvää myydäänkö asuntoa vuokrattuna. Ainahan yksityisellä vuokralla ollessa on se riski, että asunto myydään tai otetaan omaan käyttöön.[/QUOTE]

Saan huomenna kysyttyä, kun käyn sitä katsomassa, siellä on esittelijä paikalla. Ei ne kuitenkaan myönnä, kokemusta on...pääasia että saadaan äkkiä vuokrattua.

[QUOTE="vieras";25673066]Saan huomenna kysyttyä, kun käyn sitä katsomassa, siellä on esittelijä paikalla. Ei ne kuitenkaan myönnä, kokemusta on...pääasia että saadaan äkkiä vuokrattua.[/QUOTE]

Voithan olla ovela ja soittaa myynti-ilmoitukseen ostajana, ja kysellä sitä kautta enemmän.

Onkohan sama asunto missä me asuttiin hetken ;) Saman kokoinen neliö. Meilläkin asunto oli koko ajan myynnissä (ollu jo pitkän aikaa) ja me itse muutettiin siihen vain siksi aikaa että löydettiin uusi omistusasunto vanhan mentyä kaupaksi. Ei siellä kyllä kukaan käyny sitä edes katsomassa ostomielessä.

[QUOTE="Hmmm";25673154]Onkohan sama asunto missä me asuttiin hetken ;) Saman kokoinen neliö. Meilläkin asunto oli koko ajan myynnissä (ollu jo pitkän aikaa) ja me itse muutettiin siihen vain siksi aikaa että löydettiin uusi omistusasunto vanhan mentyä kaupaksi. Ei siellä kyllä kukaan käyny sitä edes katsomassa ostomielessä.[/QUOTE]

No tää mun katsoma asunto on Porin keskustassa...otavankadulla?

ap

Yhteistyössä