Voiko antibioottikuuri vaikuttaa kuukautiskiertoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Lopetin vuosi sitten e-pillerit, jonka jälkeen kierto on ollut TASAN 28 pv joka kuukausi. Sain muutama viikko sitten viikon antibioottikuurin (v-pen mega) ja kuukautiset alkoivat 4 päivää etukäteen. Jännää sinäänsä, koska mulla on koko ikäni ollut oikeestaan kellontarkka kuukautiskierto ja kuukautiset kestäneet aina 5 pv. Nyt sitä verta tuli ne 4 etukäteispäivää plus 4 päivää eli yhteensä 8. Voiko siis antibiootilla olla vaikutusta kuukautiskiertoon vai onko kyse jostain muusta? Ehkäisynä kondomi.

Mitään faktaa mulla ei ole, mutta pojan neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että antibioottikuuri voi heikentää vastustuskykyä jopa puoli vuotta, joten miksipä ei voisi vaikuttaa myös muuhun?

Mulla taas sellainen kokemus, että söin kierron alussa antibioottikuurin virtsatietulehdukseen, ja nyt menkat myöhässä itse asiassa. Tosin raskauskin mahdollinen. Kuitenkin mietin myös tuota, että voiko vaikuttaa kiertoon jotenkin...Raskaustestit olleet negatiivisia.

[QUOTE="Ella";28370509]Mulla taas sellainen kokemus, että söin kierron alussa antibioottikuurin virtsatietulehdukseen, ja nyt menkat myöhässä itse asiassa. Tosin raskauskin mahdollinen. Kuitenkin mietin myös tuota, että voiko vaikuttaa kiertoon jotenkin...Raskaustestit olleet negatiivisia.[/QUOTE]

Kuinka paljon sulla menkat myöhässä? Jos ei vielä vaan näy testissä? Tai sitten tosiaan pistää kropan ihan sekaisin :/

Minäkin huomasin saman, että vpen kuurin takia menkat alkoivat noin 4-5 pvä aiemmin. Ja muuten kuukautiskierto mulla on aina sen 27-28 pvä, siis tismalleen. Nyt oli 22-23. Ihmettelin kun alkoivat yht äkkiä ja hyvin runsaina!! Ja nyt jo!

Itse sain 7 päivän antibioottikuurin kierron ensimmäisinä päivinä. Seuraavat kuukautiset tulivatkin sitten 16 päivää myöhässä. Normaalisti kierto säännöllinen, eikä koskaan ollut paria päivää enempää menkat myöhässä. ( paitsi raskauksien aikana) Testaamassakin ehdin labrassa käydä, mutta tulos siis negatiivinen.

Kyllä antibiootit voivat saada hormonaaliset säätelytekijät sekaisin. Hiivatulehduksen olet saanut siksi, että antibiootti on tuhonnut vaginassa elävistä n. 700 hyvästä bakteerista ison osan, jolloin bakteereilta jäänyt pinta-ala korvautuu hiivalla (sienillä), joihin antibiootti ei vaikuta. Kun saat hiivan hoidetuksi, tulee sinulle helposti BV, eli bakteerivaginoosi. Paras hoito olisi Ph:n palauttaminen esimerkiksi hapanmaitotuotteilla, malliin "jogurttia pimppiin".

Mulla alkoi menkat 4 päivää ennen kuin piti kun olin syönyt 3 päivää siihen mennessä kefexiniä. Vuoto on alkanut ja loppunut kun seinään, aina aamusta vuotanut ja sitten loppunut, raskauden mahdollisuuskin on olemassa, mutta testit näyttäneet negaa, huomenna olisi pitänyt vasta alkaa menkat. Tänään otan viimeiset antibiootit joten saa nähdä alkaako huomenna kunnon vuoto.
Ärsyttävää tälläinen, kun miettii onko raskaana vai ei. Raskaus olisi iloinen yllätys :)

Mulle määrättiin Pronaxen kuuri menkkakipuihin ja olen ottanut 2 tablettia kun luulin että menkat alkoivat, mutta verta tulikin vain vähän yhden päivän ajan ja sen jälkee verta ei ole tullut. Niin voiko lääke laittaa kierron sekaisin?

Minulle määrättiin antibioottivoide ja suun kautta otettava antibiootti, kahta erillaista. Kefexin (tuttu ja en usko että kuukautishäiriö johdu siitä.) ja Flagyl joka on ensi kertaa käytössä.
Nyt kuukautisiani ei tullut. Aina olleet säännölliset. Mietin kun voidemaisessa antibiootissa (Dalacin) lukee että jos on raskaus suunnitteilla niin pitäisi jutella lääkärin kanssa. Kun käytin voidemaista ja kefexiniä samanaikaisesti tunsin kipua munasarjoissa mutta jatkoin vielä käyttöä muutaman päivän. Ensi kerralla olen kyllä viisaampi ja lopetan aikaisemmin jos tunnen poikkeavaa kipua. Onko kenellekään käynyt samoin?

Minulle määrättiin antibioottivoide ja suun kautta otettava antibiootti, kahta erillaista. Kefexin (tuttu ja en usko että kuukautishäiriö johdu siitä.) ja Flagyl joka on ensi kertaa käytössä.
Nyt kuukautisiani ei tullut. Aina olleet säännölliset. Mietin kun voidemaisessa antibiootissa (Dalacin) lukee että jos on raskaus suunnitteilla niin pitäisi jutella lääkärin kanssa. Kun käytin voidemaista ja kefexiniä samanaikaisesti tunsin kipua munasarjoissa mutta jatkoin vielä käyttöä muutaman päivän. Ensi kerralla olen kyllä viisaampi ja lopetan aikaisemmin jos tunnen poikkeavaa kipua. Onko kenellekään käynyt samoin? Minulla ei ole raskaus mahdollisuutta.

Yhteistyössä