voiko alkoon mennä lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MM

Vieras
Pitäs hakee pari lahjapulloo mutta kun aina on mukana tuo taapero... Ajattelin että ajaako ne sieltä pois kun eihän mihinkään "peliluoliinkaan" saa lapsen kanssa mennä.

No mä ajattelin ettei se oo soveliasta kun ei kerran esim. Täyspottiinkaan saa mennä. Ei oo Alkossa tarvinnu käydä lasten aikana (yli 7v.) kun en itse juo mutta nyt ois tosiaan ne lahjapullot haettava. Sen takia vaan kysyin kun en oo koskaan kenenkään nähnyt menevän Alkoon lapsien kanssa. Ois vaan tosi noloo jos ajettaskin pois...

Seli seli. Vai että lahjapulloja... :)
Mutta joo, ei saa Alkoon viedä lapsia, viinapullojen näkeminen voi aiheuttaa alkoholismia. Ja jos meet niin maksa käteisellä, ettei niillä ole mitään faktaa sun käynnistä huostaanottoa ajatellen!

Jaa-a...se on siinä ja siinä :whistle:
Eihän raskaana oleva nainenkaan voi enää ostaa kahta tölkkiä olutta kaupasta, ettei heti olla kysymässä "Et kai itse aio noita juoda?!?" Näin mulle sanottiin sunnuntaina. Vastasin, että mulla on kotona mies, joka ei ole raskaana :headwall:

Olen itse miettinyt samaa, esim. meidän pitää ostaa 6 viinipulloa, lahjoiksi siis, ja mulla on kyllä korkea kynnys astella vaunujen kanssa pitkäripaisen ovesta ja lastata ne putelit hihnalle....

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Olen itse miettinyt samaa, esim. meidän pitää ostaa 6 viinipulloa, lahjoiksi siis, ja mulla on kyllä korkea kynnys astella vaunujen kanssa pitkäripaisen ovesta ja lastata ne putelit hihnalle....

suurin osa ihmisistä ei ajattele että sä aiot yksin juoda ne kaikki kerralla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:

Kiva että joku muukin miettii samaa. Onhan se vähän tyhmä kysymys mutta just mietin sitä kun kuitenkin monella lapsiparalla on alkkisvanhemmat:( Ja mä en halua että kukaan ajattelee että mä juon ja lapsi katselee vieressä. Ja todellakaan en itse juo, sain siitä tarpeekseni teininä. Ja sitä paitsi imetänkin vielä enkä aio lastani laittaa kärsimään. Pullotkin menee lahjaksi pareille joilla ei ole lapsia.

Elämää on ilman alkoholiakin, ainakin perheellisellä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja MM:
No mä ajattelin ettei se oo soveliasta kun ei kerran esim. Täyspottiinkaan saa mennä. Ei oo Alkossa tarvinnu käydä lasten aikana (yli 7v.) kun en itse juo mutta nyt ois tosiaan ne lahjapullot haettava. Sen takia vaan kysyin kun en oo koskaan kenenkään nähnyt menevän Alkoon lapsien kanssa. Ois vaan tosi noloo jos ajettaskin pois...

Täyspotti on RAY:n omalla päätöksellä lapsilta kielletty alue. Alkossa voit käydä lasten kans, mä hain viime vuonna lahjusviinat n 2 kk ikäsen tytön kans

Tuskin kukaan siellä Alkossa sen enempiä muuta ajattelee, kuin että mitä itse ostais. Ja eiköhän suurella osalla siellä kävijöistä ole lapsia itselläänkin, että tuskinpa ajattelee toisten alkoholin käyttöä tai käyttämättömyyttä.

Tottakai voi. Ja kaikkein helpoimmalla elämässä pääsee, kun ei mieti sitä, mitä toiset ihmiset mahtavat ajatella. Kun oikeasti sillä ei ole kauheasti väliä. JA minusta ihmiset, jotka heti olettavat densoksi, kun näkevät ihmisen Alkossa, heillä on itsellään jonkin asteinen alkoholiongelma.

Tässä kannattaa tehdä välittömästi anonyymi ilmoitus lastensuojeluun. Alkon ei ole mikään pakko myydä vanhemmille yhtään mitään sillä voidaan olettaa että känni vaikuttaa lasten hoitoon negatiivisesti.

Yhteistyössä