voiko alkoon mennä lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa-a...se on siinä ja siinä :whistle:
Eihän raskaana oleva nainenkaan voi enää ostaa kahta tölkkiä olutta kaupasta, ettei heti olla kysymässä "Et kai itse aio noita juoda?!?" Näin mulle sanottiin sunnuntaina. Vastasin, että mulla on kotona mies, joka ei ole raskaana :headwall:

No sehän on ihan vain sinun mielipiteesi mihin alkoholi käytetään. Todennäköistä kuitenkin on että se voidaan juoda itse - raskaana. Kuka silloin vastaa ongelmista? Sinä, myyjä vai vammainen lapsi? Juuri tällaisiin tapauksiin on anonyymi ilmoitusvelvollisuus tehty ja lastensuojelulla on velvollisuus käydä katsomassa jokaisen kotona miten siellä laiminlyödään lapsia.

Kehotan kaikkia tekemään mahdollisimman paljon lastensuojeluilmoituksia jotta tämä ongelma ratkeaa. Lastensuojelu on paras asiantuntija arvioimaan jokaisen perheen kotona miten siellä edetään lasten kanssa.

[QUOTE="Ilmoittaja";29883202]No sehän on ihan vain sinun mielipiteesi mihin alkoholi käytetään. Todennäköistä kuitenkin on että se voidaan juoda itse - raskaana. Kuka silloin vastaa ongelmista? Sinä, myyjä vai vammainen lapsi? Juuri tällaisiin tapauksiin on anonyymi ilmoitusvelvollisuus tehty ja lastensuojelulla on velvollisuus käydä katsomassa jokaisen kotona miten siellä laiminlyödään lapsia.

Kehotan kaikkia tekemään mahdollisimman paljon lastensuojeluilmoituksia jotta tämä ongelma ratkeaa. Lastensuojelu on paras asiantuntija arvioimaan jokaisen perheen kotona miten siellä edetään lasten kanssa.[/QUOTE]

:)

Kauhea tabu koko viina täällä Suomessa. Minä ainakin menisin alkoon muksun kanssa, eihän Se nyt ole kuin kauppa muiden joukossa. Ei tullut mieleen, että joku ihmettelis, jos raskaana kun juuri olen, että ostelisin alkoholia. Tuijotelkoot! Riittäähän niille tuijottelua, kun käyn ruokakaupassakin. Kiinnostaako jota kuta oikeasti toisen ostokset. Eri asiahan Se on, jos raskaana olevan todellakin näkee juovan sitä viinaa.

[QUOTE="Ilmoittaja";29883202]No sehän on ihan vain sinun mielipiteesi mihin alkoholi käytetään. Todennäköistä kuitenkin on että se voidaan juoda itse - raskaana. Kuka silloin vastaa ongelmista? Sinä, myyjä vai vammainen lapsi? Juuri tällaisiin tapauksiin on anonyymi ilmoitusvelvollisuus tehty ja lastensuojelulla on velvollisuus käydä katsomassa jokaisen kotona miten siellä laiminlyödään lapsia.

Kehotan kaikkia tekemään mahdollisimman paljon lastensuojeluilmoituksia jotta tämä ongelma ratkeaa. Lastensuojelu on paras asiantuntija arvioimaan jokaisen perheen kotona miten siellä edetään lasten kanssa.[/QUOTE]

Siis voi taittarallaa, eli alkoholin myynti on kielletty alaikäisille JA raskaana oleville..

Mun on kyllä tullut asioitua Alkossa viimeisillään raskaana ja taapero kantorepussa. Ja vauva liinassa ja taapero käsi kädessä. Olen itse asiassa tainnut kerran imettääkin samalla kun asioin Alkossa :D Enkä ole koskaan ajatellut että siitä joku voisi jotain ajatella. Vaikka itse en aikoisi alkoholia nauttia (esimerkiksi raskauden / imetyksen takia tai ihan vain siksi ettei esim. punaviini maistu) niin mielelläni vieraille tarjoan viiniä ruoalla jos on yhtään juhlavampi tilanne. Alkolahjoja tulee ostettua harvoin, koska ne jotka niitä varmimmin arvostaa on myös niitä joiden alkoholin käyttöä en halua osaltani tukea.

En mielelläni mene. Ylivilkas 3-vuotias ja paljon lasia on huono yhdistelmä. Olen yleensä hermoraunio käynnin jälkeen ja kädessäni on joku liian äkkiä valittu viinipullo, koska energiani ja keskittymiskykyni on mennyt siihen, että jankutan lapselle koko ajan "älä koske siihen, älä ota sitä, ei saa, pysy vieressä, älä ota sitäkään, tule tänne sieltä".

En näe ongelmaa. Eikä tartte olla edes lahjapullo. Ei kai sitä pulloa siellä alkossa kitata naamariin, joten mitä siitä vaikka pullo olisikin itselle, kunhan lapset siihen mennessä on järjestetty asialliseen hoitoon. Sit jos alkossa kysyt henkilökunnalta vinkkiä mikä olisi hyvä viini kun aiot kotona lukita lapset vaatekomeroon ja vetää perseet olalle, niin sit toivottavasti joku jo puuttuukin.

Yhteistyössä