Voiko alhainen verenpaine aiheuttaa unettomuutta tai osaako joku kertoa mistä saattaisi johtua? Rv 9 menossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aa pee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aa pee

Vieras
En ole nyt yli kahteen viikkoon nukkunut 3-4 tuntia pidempiä yöunia ja noistakin unista yleensä pari tuntia vain on katkeamatonta unta ja muu pätkittäistä. Esim. viime yönäkin nukuin n. klo 23.30-01.00, sen jälkeen olin yli neljään asti hereillä ja nukuin pienissä pätkissä (hetken hereillä, hetken nukun jne.) seitsemään asti.
Huimaa aina kun nousen ylös ja muutoinkin todella heikko olo vaikka olen koittanut syödä kunnolla, joten luultavasti verenpaine on taas aikasta alhalla niin kuin minulla on aina raskauksien aikana ollut.
Voiko tämä unettomuus/katkonainen yöuni johtua tuosta verenpaineesta vai onko ihan normaali raskausoire olla nukkumatta vaikka väsyttäisikin? Nukahtaminen siis on itsessäänkin vaikeaa ja sitten vielä herään kun olen pienen pätkän nukkunut.

Mulla se aiheuttaa väsymystä. Aivan mieletöntä uupeloa. Mitä alhaisempi paine, sen kamalampi väsy. Mulla on luontaisesti (ja suvussa tullu) alhainen verenpaine eikä hoitoa siihen ole. Oireet on vähentyneet liikunnalla ja runsaalla nesteiden juomisella pitää vaan muistaa huomioida että saa suolojakin sitten tarpeeksi. Olen osannut saada itseni huonoon jamaan sillänkin että juon suolat pois elimistöstä eikä ole häävi olo senkään vertaa.

En mene neuvomaan raskaanaolevaa asiassa sen enempää. Mutta mulla alhainen paine aiheuttaa valtavan väsyn. Raskauden aikana paineet onneksi vähän nousi ja olokin oli tätä normitilaa helpompi. Uniongelmia raskauden aikana oli alusta asti, näin todella sekavia jopa harhaisia unia ja heräilin jatkuvasti. Valvoin pätkissä ja nukuin pätkissä pitkin vuorokautta. Tuo ilmiö loppui synnytykseen sen jälkeen nukkunut kun tukki aina kun on saanut nukkua :)

Yhteistyössä