Voiko äidin asu olla musta ristiäisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta liian synkkä vauvan kastejuhliin, vaikka musta väri on muuten tyylikäs.
Ja kastejuhla on iloinen tapahtuma joten valkoinen paita mustien housujen kanssa ois ok, mutta mustia housuja ja mustaa tunikaa en laittas.
ostaisin uuden paidan/tunikan ja jos ei olisi rahaa niin yrittäisin jostain lainata.

Kyllä voi olla, ei enää eletä aikaa jolloin lesket kulki suruhunnut kasvoillaan jne. Mulla itsellä oli mustat vaatteet vauvani ristiäisissä, paidassa oli vähän hopeakirjailua, ja olen tyytyväinen, varsinkin kun juhlat pidettiin jo vauvan ollessa 1kk eikä vatsa ollut vielä palautunut synnytyksen jälkeen niin musta väri antoi paljon anteeksi muistovalokuviakin ajatellen :)

Kyllä voi olla. Voithan toki laittaa piristykseksi jonkin huivin tai saada väriä koruilla.

Itsellä oli kuopuksen ristiäisissä juhlava paitapusero, jossa oli mustan lisäksi, beessiä ja valkoista ja musta hame. En löytänyt muuta, vaikka kaupoissa juoksi. Tuolloin oli talvi, eikä kevät vaatteet olleet tulleet, joten värit olivat melko mustavoittoisia.

Miksei ihmiset osaa pukeutua muuten kuin mustaan??! Jokapaikassa törmää tähän samaan et ihmisillä on vain mustaa päällä oli tilaisuus mikä tahansa! Tietty musta on "arvokas" väri mut on myös surun väri. Kastejuhla on iloinen tapahtuma... Laita jotain iloista lisäksi vaikka jokin huivi tai leveä kullan tai hopean värinen vyö tunikan päälle.....

Vanhemmathan juhlan hengen päättää :) Meillä oli rento juhla johon tulivat vieraiksi vain isovanhemmat ja kummit eikä kukaan varmaan edes huomannut mitä muilla oli päällä. Taisi muuten meillä molemmilla vanhemmilla olla mustaa tai ainakin tummaa päällä :)

Mulla on ollut kokomusta asu molempien lasten ristiäisissä. Toiset joulun alla toiset keväällä. Minulla yksi juhlavampi imetyspaita, jota halusin tilaisuuksissa käyttää, väriltään kokomusta. Lisäksi sitten mustat housut, mustat kengät ja musta hiussolki. Tyylikäs asu mun mielestä. Miehelläkin molemmilla kerroilla ollut päällä musta puku, valkoinen paita tosin tietty sen kanssa hänellä. Ehkäpä voit laittaa kirkkaamman väristä meikkiä naamaan, ettei mene liian synkäksi.

Totta helvetissä voi olla vaikka kissankusenkeltainen!!

Musta on ollut juhlaväri ammoisista ajoista. Ja ajattele millainen kontrasti on vaalean kastemekon ja tumman asun välillä, upea!

Mulla oli just hiljattain sama ongelma. Kaupoissa kun ei ole muuta kuin mustaa. :/

NO mulla oli mustakuvioinen hame ja musta lyhythihainen paita. Eli mustavoittoinen. Molemmat kummitädit olivat mustissa. Ja tietysti miehillä on mustavoittoiset vaatteet.

Eikä itseasiassa näyttänyt mitenkään huonolta. :)

Musta on mun lemppariväri ja käytän sitä juhlissa, myös omien lasten ristiäisissä ja nimiäisissä.
Tutut tietää, ettei se ole mulle suruväri/surujuhla :)

Oon mä kuitenkin piristänyt asua esim vaaleanpunaisella vyöllä tai koristekukalla (hakaneulakiinnitys), kaulassa olevalla huivilla tai vyötärölle kietaistulla huivilla tai villeillä sukkiksilla. Asusteilla saa aika paljon muutosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Musta on mun lemppariväri ja käytän sitä juhlissa, myös omien lasten ristiäisissä ja nimiäisissä.
Tutut tietää, ettei se ole mulle suruväri/surujuhla :)

Oon mä kuitenkin piristänyt asua esim vaaleanpunaisella vyöllä tai koristekukalla (hakaneulakiinnitys), kaulassa olevalla huivilla tai vyötärölle kietaistulla huivilla tai villeillä sukkiksilla. Asusteilla saa aika paljon muutosta :)

onko osa lapsista kastettu ja osa ei kuulu kirkkoon vai kuinka? :o onko kaikki samlle miehelle kuitenkin?

Yhteistyössä