Voiko aborttia saada jos edellisestä abortista 2kk?

  • Viestiketjun aloittaja "paniikki"
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Tiedät ehkäisyn olemassaolosta, mutta et osaa käyttää sitä.
EHkä on hyväkin, että teet abortin, noin onneton tunari ei kyllä saa kovinkaan laadukasta jälkeläistä aikaiseksi. Onhan se nähty
 
"paniikki"
Toivon todella että teille jotka vaivaudutte vittuilemaan vastaukseksi olette itse joskus yhtä paskassa tilanteessa. Minun tilanteessani ehkäisy petti ja jälkiehläisy petti joten kannattaa varmaan viisastella ennen kuin tiedätte taustat. En ymmärrä teidän kaltaisianne ihmisiä jotka oikeasti jaksaa vaivautua kirjoittamaan vastaukseksi pelkkää vittuilua ilman että asiasta enemmän tiedätte. Eikö olisi helpompaa vain olla kommentoimatta? Vai onko teillä oikeasti niin pieni elämä ettei muuta tekemistä ole. Ja aikuiset ihmiset vielä. Varsinkin viisikymppinen isoäiti. Luulisi jo tuolla iällä oppineen jonkinlaista kunnioittamista toisia ihmisiä kohtaan ja käytöstapoja. Sääliksi käy ihan lapsiasi ja lasten lapsia. Onneksi oma äitini ja isoäitini ovat opettaneet minulle nuo asiat. Kiitos sinulle asiallisen vastauksen antanut!
 
Aarikka
Ihan turhaan sä selität koska kyllä sä olet itse kämmäillyt jos kaksi kertaa pettää ehkäisy noin lu
lyhyen ajan sisällä. Jos palstaa uskominen olisi niin esim pillereiden ehkäisyteho on luokkaa 45%. Moni ei kehtaa myöntää että oman mokan takia ehkäisy ei ole toiminut kuten pitää vaan kirkkain silmin valehdellaan, että on syönyt pillereitä oikein, kortsua käytetty oikein jne.
 
"hmmm"
Voi saada. Noin tiheä aborttien teko ei kyllä tee hyvää sun elimistölle. Nyt viimeistään olisi korkea aika miettiä sitä ehkäisyä ihan uusiksi, pitääkö vaihtaa, pitääkö ottaa tuplaehkäisy, kenties myös kiinnittää huomiota vähän kiertopäiviin milloin kannattaa ja ei kannata olla sukupuoliyhteydessä jos tulee ehkäisyn läpi. Tai jos et lapsia halua niin sterilisaatio. Jos lapsia joskus haluat, tuo jatkuva aborttien teko voi vaikeuttaa sitä hommaa paljonkin tulevaisuudessa. Huolimattomuus nyt ehkäisyssä voi tulla myöhemmin todella kalliiksi siinä suhteessa...
 
toisen kengissä
En ole paljon julkisilla keskustelufoorumeilla vieraillut, mutta sen verran olen huomannut, että jos jollakin on ongelma, aina löytyy joukko niitä, jotka heittävät lisää lokaa niskaan. Heillä täytyy olla paha olla, kun sitä pahaa oloa pitää noin törkeästi purkaa, kuten tässäkin tapauksessa. Missä empatia? On niin helppo tuomita toisia anonyymeinä tietämättä todellista asian laitaa. Tsemppiä ja toivottavasti saat asian hoitoon ja tulevaisuudessa monta suloista lasta silloin, kun niitä haluat.
 
"eräsvain"
olemme itse olleet vastaavanlaisessa tilanteessa nuorena ja nyt kun ikää on muutama vuosi enemmän lasta ei enää pystytä saamaan vaikka kuinka haluaisimme.
Kehottaisin miettimään seuraavanlaista vaihtoehtoa: annat lapsen syntyä, koska sen on määrä syntyä (kaikista ehkäisykeinoista huolimatta)(ei "vahinko" ole tavatonta, tunnen lääkäripariskunnan, jolle kävi "vahinko")
Jos vauvan synnyttyä tuntuu vielä siltä, ettei se mahdu maailmaasi ja elämäntilanteeseesi anna se adoptoitavaksi. Et kuule siitä enää ikinä. Adoptiotapauksessa se on uskomattoman suuri siunaus adoptiovanhemmille!
 
"paniikki"
Ja niin vielä en tiedä olenko toistamiseen raskaana vaan mietin että JOS olisin niin saisinko sen abortin. Kuukautiset myöhässä tosin mutta sehän voi johtua juurikin aiemmasta keskeytyksestä mutta kivittäkää vaan, ei haittaa. Sen verran kovan koulun olen elämässäni käynyt joten anonyymeinä tehdyt vittuilut ei tunnu enää missään. Täällähän muuten tais olla ihan oma ketju mihin voi sitä omaa pahaa oloa purkaa ettei tarvi joka ketjussa tulla aukomaan päätä!
 
hmmmm
"Elämän kova koulu" kyllä usein jostain syystä yhdistyy mm. näihin abortteihin kovin usein... Eli taitaa olla elämänhallinta vähän muutenkin hukassa. Toivottavasti saat itsesi ja elämäsi kuntoon ja voit jättää abortit taaksesi.
 
"Mimmi"
Kyllä saapi, ja todennäköisesti saa myös uuden, tehokkaamman ehkäisyn. Ja saa vääntää tosissaan, jos ehdotettu ehkäisymuoto ei kelpaa. Mikä on minusta ihan oikein.

Omaa kokemusta ei ole, mutta kaverille on tehty kolme. Viimeisen kohdalla olivat pistämässä kierukkaa synnyttämättömälle.
 
"paniikki"
Ettekö osaa lukea? Missä mainitsin että ehkäisy petti toistamiseen? Voi hyvää päivää. Juuri laitoin tuonne että EN OLE RASKAANA vaan mietin JOS OLISIN SAISINKO ABORTIN.
 
[QUOTE="paniikki";30033495]Ettekö osaa lukea? Missä mainitsin että ehkäisy petti toistamiseen? Voi hyvää päivää. Juuri laitoin tuonne että EN OLE RASKAANA vaan mietin JOS OLISIN SAISINKO ABORTIN.[/QUOTE]. Minun tilanteessani ehkäisy petti ja jälkiehläisy petti. Sähän kirjoitat mitä sattuu.
 
hahah
[QUOTE="paniikki";30033495]Ettekö osaa lukea? Missä mainitsin että ehkäisy petti toistamiseen? Voi hyvää päivää. Juuri laitoin tuonne että EN OLE RASKAANA vaan mietin JOS OLISIN SAISINKO ABORTIN.[/QUOTE]

no miksi sit oot paniikissa?
 
Reea
Kyllä varmaan voit saada, mutta veikkaan että ihan helpolla et kuitenkaan. Eli etköhän jonkinlaisen "saarnan" joudu kuuntelemaan ja ehkäisyasiasi syynätään varmasti perinpohjin. Ja ihan loputtomasti eivät abortteja yhdelle ihmiselle tee. Eräälle tutulle tehtiin 3 aborttia suht lyhyellä ajalla ja 4. eivät enää suostuneet tekemään, vaan nainen joutui synnyttämään vauvan.
 

Yhteistyössä