Voiko 9v. pian täyttää 10v. käydä vielä isänsä kanssa saunassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Lapset tyttö 9v. ja poika 4v. käyvät vuoroviikonloput isänsä luona. Isä on kertonut, että he aina lämmittävät saunan ja käyvät pesulla kolmistaan, viettävät siis mukavan saunaillan. Mietinkin nyt, että antaisitteko te pian 10 vuotiaan käydä isänsä ja pikkuveljensä kanssa saunassa samaan aikaan? Vai pitääkö minun kieltää?

Minusta voi niin kauan kuin hänestä itsestään siinä ei ole mitään epämiellyttävää. Ainakaan aikuisen ei kannata sitä sellaiseksi maalata, jos lasta itseään ei haittaa.

[QUOTE="mie";24859223]HALOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tottakai voi käydä.
Kyllä meidän 12-vuotias tyttökin käy vielä isänsä kanssa saunassa.[/QUOTE]

12v???? Kävätkö he myös yhtä aikaa suihkussa "!!! huh huh

Kyllä tyttö itse lopettaa saunomisen kun murrosikä tulee ja siltä alkaa tuntumaan. Pikkuvelikin on vielä niin pieni, että tuskin alkaa huomautella ja tuijotella. Itselleni tuli murrosikä aika myöhään eli joskus 13vuotiaana ja kyllä, saunottiin koko perheen kera siihen asti.

Niin kauan kun se asianomaisille on ok niin hyvin voivat käydä. Tietty antaa tytölle mahdollisuuden kieltäytyä jos/kun siltä alkaa tuntua. Ei siihen äidin kieltoja tarvita.

muoks. sitäpaitsi ne äidin kiellot voivat tuossa tuntua loukkaavilta epäilyksiltä isän korvissa ja lapsesta muuten vaan oudoilta. Sama jos eron jälkeen isä kieltäisi äitiä saunomasta yhdessä 9v pojan kanssa.

Viimeksi muokattu:
No minulla myös samanikäinen ja vuotta nuorempi tyttö, käyvät kyllä isänsä kanssa saunassa enkä näe siinä mitään pahaa tai aihetta miksi sitä pitäisi rajoittaa. Uskon kyllä että tytöt luonnostaan jossain vaiheessa haluavat käydä yksin siellä pesuilla. Isänsä vähän ujostelee tyttöjen kanssa saunomista mutta kun tytöt itse ovat sit tulleet sanomaan isälleen että etkö sä tule saunaan. Tykkäävät nukkuakin isänsä vieressä kun ovat isällään yötä.

Minä kävin vanhempieni kanssa saunassa vielä 13-vuotiaana. Kyllä tyttö lopettaa yhteissaunomisen, kun aika on sopiva. Jotkut tosin saunovat vanhempiensa kanssa vielä aikuisenakin.

miksi ihmeessä lapsi ei vois käydä isänsä kanssa saunomassa? huh huh. mun mielestä siinä ei oo mitään väärää, oli sitten lapsi minkä ikäinen tahansa. sun päässäs tosin saattaa olla jotain hämärää.

Kyllä meidän kohta 12v tyttö käy perheen kanssa saunassa vaikka tisut alkaneet kasvaa ja karvoitusta vähän. Mun mielestä voi käydä isänsä kanssa vaikka aikuiseks. Haluaa välillä nukkuakin isin vieressä.

Jos isä ei ole pedofiili, niin lapset voivat käydä hänen kanssaan yhdessä saunassa ja suihkussa niin kauan kun se lapsista tuntuu mukavalta. Samaa pätee äiteihin. Mä en ole koskaan ollut isäni kanssa saunassa, vaan ainoastaan äidin. Eikä äiti ja isäkään ole koskaan saunonut yhdessä, ainakaan mun olemassaoloni aikana. Mutta siskon perheessä lapset tuli aika myöhäiseenkin teini-ikään saakka molempien vanhempien kanssa saunaan.

[QUOTE="Sanna";24859232]12v???? Kävätkö he myös yhtä aikaa suihkussa "!!! huh huh[/QUOTE]

Häh... Kyllä 12v. Enkä ole ajatellut ihan lähiaikoina ruveta tätä muuttamaan. Ja suihkussa osaa kyllä käydä ihan itse silloin, kun seunassa on liian kuuma tai muuten tarvitsee vilvoitella. Mies saattaa olla samaan aikaan toisen suihkun alla tai sitten pienempien kanssa saunassa. Miten nyt milloinkin.

Mikä tässä on ongelmana????? Toiset perheet saunavat yhdessä vielä ihan aikuisinakin...

[QUOTE="vieras";24859364]Viitsisitkö ap kertoa, miksi haluaisit kieltää lasten isää saunomasta lastensa kanssa?[/QUOTE]

Koska hän lähestyy selvästikkin murrosikää. Hiki haisee jo kainaloissa, joten on pyytänyt deodoranttia.

[QUOTE="aloittaja";24859371]Koska hän lähestyy selvästikkin murrosikää. Hiki haisee jo kainaloissa, joten on pyytänyt deodoranttia.[/QUOTE]

Edelleen kysyn, miksi tämä estäisi saunomisen OMAN ISÄN kanssa?
Varsinkin jos lapsi itse mielellään isänsä kanssa saunoo...

mä oon 28v ja vieläkin satunnaisesti saunon isäni kanssa, jos satutaan samaan aikaan olemaan paikassa, jossa on sauna :) ihan siihen asti oon vanhempieni kanssa saunonut, kun kotona asuin (muutin pois 17v) miksi noin ei olisi voinut tehdä?

Saunassa saunotaan ja that´s it.

mä (olen nainen) asuin 20v asti kotona ja saunoin molempien vanhempien kanssa siihen saakka (jos vaan satuin olemaan kotona sillon kun sauna lämmitettiin). Joskus saatoin saunoa äidin tai isän kanssa kahden jos jompi kumpi oli esim. työmatkalla. Samoin isoveljeni niin kauan kun asui kotona. Sen jälkeen sillon tällön oon ollut mökkisaunassa myös molempien vanhempien kanssa.

Musta varsinkin perhepiirissä alastomuus on ihan normaalia - toki jos tyttö ITSE ei halua isän nähden saunoa niin sitten on syytä miettiä toista järjestelyä.