Voiko 9kk vauvan jättää mumille hoitoon viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinkoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinkoon

Vieras
Olis ulkomaan reissu tiedossa mutta mutta, eli alun perin piti mennä minä, mies ja tyttö kans mutta sitten tuli mieleen ku mummot ehdotteli että vois hoitaa tyttöä viikon että päästäs miehen kans kaksistaan reissuun....
mutta en tiedä raskiiko jättää, tulis niin ikävä :( eikä vissiin noin pientä saa jättää noin kauaksi aikaa hoitoon...? Mitä ootte mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoon:
Olis ulkomaan reissu tiedossa mutta mutta, eli alun perin piti mennä minä, mies ja tyttö kans mutta sitten tuli mieleen ku mummot ehdotteli että vois hoitaa tyttöä viikon että päästäs miehen kans kaksistaan reissuun....
mutta en tiedä raskiiko jättää, tulis niin ikävä :( eikä vissiin noin pientä saa jättää noin kauaksi aikaa hoitoon...? Mitä ootte mieltä?

miks ei sais jättäää, eihän sitä mikään laki kiellä....

mä en käsitä mistä näitä ihmisiä riittää, kun noita lapsia tehdään niin ei niitä ei voi jättää noin pienenä viikoksi hoitoon vaikka mummit, papat ja kummit lupailisivat mitä! joten lapsi mukaan ja yhteiset reissut jätetään hamaan tulevaisuuten, eli kunnes lapset ovat kyllin isoja olemaan viikon erossa vanhemmistaan ja mä sanoisin että vasta tuolla yli 5 vanhan voisin ajatella jättäväni viikoksi hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoon:

miks ei sais jättäää, eihän sitä mikään laki kiellä....

laki ei kiellä syöttämästä lapselle joka päivä hampurilaisiakaan mutta HYVÄ ÄITI EI NIIN TEE, vaan osaa käyttää järkeään

Ei todellakaan voi! Hulluko olet! Noin kauan poissa kotoa lapsi!!!!!! HULLU JA VASTUUTON ÄITI!

Meillä lapsi saa olla kotona turvallisessa ympäristössä. Jätämme hänet lomaviikon ajaksi lasten huoneeseen josta on poistettu kaikki vaarallinen. Piiloitamme velli pulloja sinne tänne joita hän voi löytää vähitellen ja osaa syödä itse. Radio on ajastimella niin että joka aamu samaan aikaan menee päälle ja illalla pois päältä. Lapsella ei ole vaippoja vaan olemme opettaneet häent tekemään tarpeensa sanomalehdelle jonka naapuri käy vaihtamassa joka toinen päivä.

miksi ei voisi.? tuskin ton ikänen saa elinikäisiä traumoja tosta. jos on tuttu hoitaja jne. voihan vanhemmat joutua sairaalaan tms. ja lapsen joutuu olemaan pitempiäkin aikoja hoidossa

OLEN HYVÄ ÄITI! EN JÄTÄ LASTANI VIIKOKSI HOITOON, VAAN OTETAAN MUKAAN REISSUUN. MUMMOT VAIN HALUS AUTTAA, ANTAA MULLE JA MIEHELLE AIKAA KAHDESTAAN MUTTA NE EI YMMÄRRÄ VISSIIN SITÄ ETTÄ NOIN PIENTÄ EI VOI JÄTTÄÄ HOITOON. MULLA TULIS NIIN IKÄVÄ TYTTÖÄ ETTEN RAASKISI JÄTTÄÄ POIS MATKASTA VAIKKA OLISKI MAHOLLISTA, KYSYIN VAIN TEIDÄN MIELIPIDETTÄ, EN KAIVANNU MITÄÄN HAUKKUJA, KOSKA EN SELLAISIA ANSAITSE! KIITOS.

minä en jättäis kun ei pakko oo, 9kk on kuitenki sen verran pieni, viikonlopun yli maksimissaan vois varmaan ollakki mummon huostassa. ja kun miettii että olisiko se viikko vanhemmillekkin tuskaista olla erossa niin pienestä? olisiko se enää lomaa sekään kun koko ajan miettisi ja ikävöisi lasta..?

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Anteeksi vaan ap mutta sun aloituksesta sai kyllä sen kuvan että mietitte yhtenä vaihtoehtona tuota vauvan hoitoon viemistä..

kyllä. ja jos ap oli kerran sitä mieltä että ei jättäisi niin miksi kyselee. mummit ei varmaan lasten asioista kuitenkaan päätä ja parempi niin. ite vois ikinä kuvitellakaan jättäväni pieniä lapsia viikoksi. sais mummi hyvin jyrkän ein jos sellasta kehtais ehdottaa.

Siis voi jösses mitä porukkaa täällä! Heti haukutaan huonoksi äidiksi/hulluksi/vastuuttomaksi... mitä vielä, kun joku KYSYY mielipidettä. Ei hän kuitenkaan joukkolynkkausta tai haukkumista pyytänyt, vai?

Kukaan ei anna mitään manuaalia eikä sellaista manuaalia ole olemassakaan, että näin ja näin pienen saat jättää täksi ja täksi ajaksi hoitoon. Oman itsesi tuntemusten mukaan kun etenet niin kaikki on hyvin. Jos tuntuu siltä että ikävöisit hulluna, niin eihän kannata lasta hoitoon jättää, menee lomakin ihan pilalle. Jos tuntuu, että kaipaat TODELLA paljon lomaa ja omaa aikaa miehesi kanssa, niin jätät lapsen hoitoon ja lähdet kahdestaan miehesi kanssa. Vaikkakin vauva on minustakin hieman liian pieni jäämään hoitoon viikoksi enkä tiedä pystyisinkö itse niin tekemään niin se ei tee sinusta huonoa äitiä tai vastuuntunnotonta idioottia vaikka niin tekisitkin.

olin kyllä aika ihmeissäni, kun kaveri jätti noin 8 kuukauden ikäisen kuopuksensa yli viikoksi kummitädille, kun lähti isompien lastensa ja miehensä kanssa yli viikon reissulle.
mutta tuo lapsi on nykyään melkein 4-vuotias eikä hänessä ole havittavissa minkäänlaista traumaa eikä kyllä ollut aikaisemminkaan. oli toki äitiään ikävöinyt ja sai jonkin aikaa reissun jälkeen erityisen paljon huomiota.

Anteeksi vaan ap mutta sun aloituksesta sai kyllä sen kuvan että mietitte yhtenä vaihtoehtona tuota vauvan hoitoon viemistä..

anteeksi, kyllä, mietin pienen hetken että olisikohan mahdollista mutta sitten tajusin etten vois, hyi :( en en! muu perhe vain ahdistaa ettei lasta vois lomalle ottaa ja sanovat että jättäkää tänne, mutta en jätä, joten hei, älkää huoliko :) ja tämän jutun tarkoitus olis vain KYSYÄ TEIDÄN MIELIPIDETTÄ, HALUSIN TIETÄÄ ETTÄ ONKO JOKU TOSIAAN SITÄ MIELTÄ ETTÄ VOIS JÄTTÄÄ HOITOON, VAIKKA TIIÄN, ETTÄ ITE EN JÄTTÄIS...

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Siis voi jösses mitä porukkaa täällä! Heti haukutaan huonoksi äidiksi/hulluksi/vastuuttomaksi... mitä vielä, kun joku KYSYY mielipidettä. Ei hän kuitenkaan joukkolynkkausta tai haukkumista pyytänyt, vai?

riippuu vähä siitä mitä kysytään.

Niin? Mitä sitten? Monesti mäkin mietin (MIETIN!! ) vaihtoehtoja joita en kuitenkaan ikinä toteuttaisi, tai pystyisi toteuttamaan. Ainahan sitä voi miettiä ja punnita vaihtoehtoja, vaikka olisikin vain se yksi ainoa jonka voi/haluaa toteuttaa.

En vaan voi käsittää tätä lynkkausta täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Ei todellakaan voi! Hulluko olet! Noin kauan poissa kotoa lapsi!!!!!! HULLU JA VASTUUTON ÄITI!

Meillä lapsi saa olla kotona turvallisessa ympäristössä. Jätämme hänet lomaviikon ajaksi lasten huoneeseen josta on poistettu kaikki vaarallinen. Piiloitamme velli pulloja sinne tänne joita hän voi löytää vähitellen ja osaa syödä itse. Radio on ajastimella niin että joka aamu samaan aikaan menee päälle ja illalla pois päältä. Lapsella ei ole vaippoja vaan olemme opettaneet häent tekemään tarpeensa sanomalehdelle jonka naapuri käy vaihtamassa joka toinen päivä.
LOL :D

Mä myös luulin aluksi provoksi :D

AP:lle: tee kuten tahdot, olet itse paras äiti omalle lapsellesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

anteeksi, kyllä, mietin pienen hetken että olisikohan mahdollista mutta sitten tajusin etten vois, hyi :( en en! muu perhe vain ahdistaa ettei lasta vois lomalle ottaa ja sanovat että jättäkää tänne, mutta en jätä, joten hei, älkää huoliko :) ja tämän jutun tarkoitus olis vain KYSYÄ TEIDÄN MIELIPIDETTÄ, HALUSIN TIETÄÄ ETTÄ ONKO JOKU TOSIAAN SITÄ MIELTÄ ETTÄ VOIS JÄTTÄÄ HOITOON, VAIKKA TIIÄN, ETTÄ ITE EN JÄTTÄIS...

Ok! :) On sitä ennenkin lomailtu ihan pientenkin kanssa ja vauvallehan on kuitenkin pääasia että saa olla tutussa ja turvallisessa seurassa. :heart:

Yhteistyössä