voiko 5 kuukautinen mennä mummolaan viikoksi ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Meinasin ehdottaa, että eikö se anoppi voisi sitten tulla talvilomallaan teille vauvaa tapaamaan, mutta kun luin ketjua eteenpäin, niin..... ehken mäkään haluaisi tuollaista anoppia meille.

nimenomaan näin. En todella ota sitä anoppia meille. Kyllä minä päätän keitä kotiini kutsun ja keitä en. Anoppi tietää varsin hyvin ettemme tule toimeen, eikä hänelläkään ole minkäänlaista halua tulla kyläilemään kun minä olen paikalla.
Ja nii, kun rupesin seurustelemaan hänen poikansa kanssa, muutimme kolme viikkoa sen jälkee lähes toiselle puolelle suomea, enne siis asuimme molemmat ihan siinä anoppilan ja muidenkin sukulaisten lähellä, pikkukaupungissa.
Nyt siis minä olen inhottava nainen, joka vei hänen nuorimman poikansa kauas pois, ja sanomattakin lienee selvää ettei tule kotikulmilla käytyä ihan joka viikko..Mutta niin, enhän minä väkisin miestäni tänne raahannut, se oli itseasiassa hänen idean

yleensä menee iän mukaan: ennen yhtä vuotta kuukaudet vastaa tunteja eli 5 kk voi olla äidistä erossa 5 h ja vuoden ikäisenä voi olla vuorokauden, 2 v. voi olla kaksi vuorokautta jne...mä en laittaisi noin pientä eroon äidistä noin pitkäksi aikaa. Viikon ero vanhemmista tulee mun mielestä kysymykseen vasta lähempänä kouluikää....

MISSÄÄN NIMESSÄ EN ANTAISI jos syy siis on vain että "mummo haluaa". Ei, ei ja vielä kerran EI!!

JOS tilanne on semmoinen, että ei ole vaihtoehtoja, mm. äiti sairaalassa jossain isommassa operaatiossa tms., niin kai se olisi pakko mutta viikko yhteen putkeen ilman äitiä. Lapsiparka!!! :(

mä en voi edes ymmärtää miten joku voi harkita laittavansa tuon ikäisen VIIKOKSI hoitoon...herranjestas...täytyy olla äidinvaistoissa jotain mätää kyllä!!!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä nyt jokaisen äidin vaistokin sanoo, että alle vuoden ikäistä ei mielellään edes yökylään

mihin on äitien vaistot ja maalaisjärki kadonnut

lapsin on sinun aivan sama mitä mummo sanoo...tsiisus!

Mullakin anoppi pyydellyt vauvaa yökylään, aloitti kyselyt kun vauva oli n. 4kk. En ole antanut enkä anna ennenkuin lapsi on jo isompi. Asuu lähellä ja saa tulla päivisin katsomaan ja hoitamaan vauvaa mutta yöksi en anna. Liian pieni vielä. Outoja anoppeja tänä päivänä kun kärttävät pieniä vauvoja yökylään, eikö ole mitään järkeä anopeilla itsellään??

Miten voi kaikua näin kuuroille korville ammattilaisten suositukset ja terveen järjen ääni... Herran tähden, viiden kuukauden ikäisen jättäminen viikoksi hoitoon on lapselle hylkääminen. Aikuisten tehtävä on selvästi ilmoittaa mummolle, että ei tule kysymykseenkään. Mitä mummo oikein ajattelee, kun edes pyytää tuollaista?!

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Yleisesti ottaen tällä palstalla on käsittämättömän paljon ylihysteeristä, lapsiinsa järjettömän kiinni kasvanutta porukkaa (minkä tämänkin ketjun muutamista viesteistä kyllä huomaa).
Mutta tuossa tilanteessa ja tuon ikäistä en kyllä laittaisi matkaan minäkään.

Mä en käsitä miten pieneen vauvaan voi kasvaa liikaa kiinni. Eiköhän se ole edistänyt lajin selviämistä, että äidit on enemmän ylihuolehtivaisia kuin välinpitämättömiä? Itse näkisin ongelmana ennemminkin kaltoinkohtelun, SIITÄ voi jo ihan oikeasti olla huolissaan. Ne sairaalloiset riippuvuusuussuhteet luodaan ihan muulloin kuin vauvaiässä.

Yhteistyössä