Voiko 80 kg mies lähteä ajamaan autoa kahden 0,33 oluen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";26771281]Riippuu kuinka nopeasti juo ne kaljat. Mutta jos nyt ei ihan pohjanmaan kautta vartin sisään kisko, vaan niissä on sulatteluväliäkin, niin kyllä voi.[/QUOTE]

no tuota EI VOI, oli sit painoa minkä verran tahansa. JOS OTAT ET AJA, JOS AJAT ET OTA.

Promillemäärän puolesta voi, koska 80 kg ei voi yhdestä pienestä tölkistä millään mennä 0,5 promillen humalaisemmalle puolelle. En kuitenkaan pitäisi ihan viisaana juoda sitä yhtäkään, jos auton rattiin lähtö on juontihetkellä tiedossa.

No se kanssa vähän riippuu siitä, että paljonko tuo mies on yleensä tottunut juomaan? Mun 100-kiloinen kaveri on ihan sekaisin tosta määrästä, vaikka promilleja ei veressä varmaan olekkaan :D

Vaikka sulla olis promilleja 0,4 niin oletko muka niin skarppi, että voisit mennä liikenteen sekaan? Ei väsymyksellekään ole mitään rajaa Suomen laissa, mutta en mä silti unisena lähtisi autolla ajelemaan.

[QUOTE="vieras";26771580]Kannattaa muistaa että kolarin sattuessa ei vak.yhtiö korvaa jos promilleja on yhtään.[/QUOTE]

Paskapuhetta. Kyllä korvaa ihan normaalisti, jos promillet jää alle 0,5. Kokemusta on.

Promillelaskuri - Laske veren alkoholipituisuus

2 alkoholiannosta (=2kaljaa), mies, 80 kg ja nauttiminen aloitettu tunti sitten: veren alkoholipitoisuus n. 0,27 promillea.

Itse pelaisin varman päälle ja odottaisin vaikka tunnin lisää ennen ajamaan lähtemistä ja OMA FIILIS se on mikä ratkaisee. Jos yhtään tuntuu juopuneelta niin ei missään nimessä rattiin. Itsellä ainakin riippuu tosin paljon päivästä miten esim. yksi olut kihahtaa hattuun. Jos on levännyt hyvin ja syönyt ja juonut normaalisti tai hyvin niin ei tunnu missään parikaan olusta esim. ruuan kanssa mutta jos on nestehukkaa tai liian pitkä ruokaväli tai väsymystä ni yhden jälkeen tuntuu nupissa jo ihan ihmeesti.

Peesaan.
Jos ajan, en ota.
Toki poikkeuksena, jos vaikka iltapäivällä kahdeta juonut sen yhden kaljan ja kahdeksalta pitää lähteä autolla, sitten jo ajan, mutta muuten en.

Kumma, että olet tässä kysymyksessä niin ehdoton, mutta ylinopeutta kyllä ajelet huoletta. Pitääkö jonkun lapsen jäädä ensin alle, ennen kuin hidastat vauhtiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26774645:
Kumma, että olet tässä kysymyksessä niin ehdoton, mutta ylinopeutta kyllä ajelet huoletta. Pitääkö jonkun lapsen jäädä ensin alle, ennen kuin hidastat vauhtiasi?

Jos katsotaan liikennerikkomustilastoja, rattijuopot aiheuttava paljon, paljon enemmän onnettomuuksia & kuollonkolareita, kuin ylinopeutta ajavat.
Eipä silti, ylinopeus on toki tuomittavaa ja laitontakin ja nyt olen alkanut parantaa tapojani ja hidastaa ajonopeutta.
Eikä mulla ole enää niitä sadantuhannen vuosikilometrin työajojakaan, eli niitä kilometrejä ei tule enää samaan malliin, eikä ole entisaikojen kiirettä.

Yhteistyössä