T
tyttöjen äiti
Vieras
Meillä asuu naapurissa 6-vuotias tyttö. Oma esikoiseni on puoli vuotta nuorempi. Eilen sattui outo juttu. Esikoistyttöni oli antanut vahingossa väärän piirustuksen naapurin tytölle. Häntä itketti, joten menimme hakemaan sitä takaisin. Ennen kuin ehdimme ovelle, naapurin tyttö avasi sen ja rääkäisi (siis erittäin ilkeästi, oudolla äänellä) "mitä te täällä taas teette?". Kun hän huomasi minut, säikähti ja muutti heti äänensävynsä mielisteleväksi. Myös tytön äiti kuuli sen ja hänkin näytti säikähtäneeltä ja selitteli jotain outoja.
Sitten Illalla tyttäreni oli saanut heidän leikkimökissään nastan jalkaansa. Naapurin tyttö oli vain nauranut vieressä, vaikka toista sattui kovasti.
Vastaavaa käytöstä tapahtuu toistuvasti. Naapurin tyttö manipuloi esim. ette pääse mun synttäreille (siis esikoinen ja meidän keskimmäinen), jos ette tee niinkuin sanon jne. Olen itse usein kuullut esim. ikkunasta hänen puhuvan näin.
Mikä neuvoksi? Tunteeko kukaan vastaavaa lasta? On hankalaa, kun tyttö asuu naapurissa. Leikkejäkään ei voi kokonaan kieltää, eikä naapuria jatkuvasti vältellä.
Sitten Illalla tyttäreni oli saanut heidän leikkimökissään nastan jalkaansa. Naapurin tyttö oli vain nauranut vieressä, vaikka toista sattui kovasti.
Vastaavaa käytöstä tapahtuu toistuvasti. Naapurin tyttö manipuloi esim. ette pääse mun synttäreille (siis esikoinen ja meidän keskimmäinen), jos ette tee niinkuin sanon jne. Olen itse usein kuullut esim. ikkunasta hänen puhuvan näin.
Mikä neuvoksi? Tunteeko kukaan vastaavaa lasta? On hankalaa, kun tyttö asuu naapurissa. Leikkejäkään ei voi kokonaan kieltää, eikä naapuria jatkuvasti vältellä.