Voiko 5kk vanhan vauvan laittaa jo kuomurattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diiippp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diiippp

Vieras
Niin, otsikossa kysymys, vauva istuu sylissä niin mietin josko vois siirtyä vaunuista emmaljungan scootereihin? (NE ei mene ihan makuuasentoon), vauva on myös tottunut istumaan sitterissä. vai odotetaanko vielä kuukausi? niin ja vauva on 63senttinen, mietin että jos toi kokokin vaikuttaa siihen että voiko vielä niihin siirtyä? :D

Se miten istuvaan asentoon voi laittaa vaunuissa riippuu siitä miten hyvin lapsi itse istuu ja kannattelee päätään. Monesti suositus on ettei alle 6kk laitettaisi vielä.
Itse olen pieniä matkoja lasten ollessa hereillä heitä pitänyt jo ennen puolenvuoden ikää hiukan pysytmmässä asennossa.

Meillä on kohta puolivuotias ollut jo kuukauden päivät yhdistelmien ratasosassa loivasti ylöspäin olevassa asennossa koska ei viihtynyt enää täysin makuuasennossa. Kysyin sitä neuvolassa niin sanottiin että saa olla sillä tavalla. Olen kans miettinyt noita Scootereita mutta harmittaa kun niissä vauva on selkä muhun päin, muuten olisin sellaset ottanut jo käyttöön kuukausi sitten vaikkei niitä ihan makuuasentoon saakkaan.

No meillä oli 5kk sellaisissa rattaissa, jotka menee sivusta katsottuna 5cm vaille makuuasennon. Eihän kaukalossakaan ole täysi makuuasento. Tietenkään ei kannata tuntitolkulla pitää, mutta kyllä meillä on noissa päikkäreitä nukuttu yms.

Yhteistyössä