Voiko 5-vuotiaalla olla poskiontelontulehdus?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meinaan kun olen käsittänyt että lapsilla aika epätodennäköistä, kun saavat yleensä korvatulehduksen aikuiset poskiontelontulehduksen.

Pojalta tulee vaan toooodella sitkeää&venyvää keltavihreää räkää kun niistää tai aivastaa ja poskipäitä kun painelin kevyesti sanoi että vähän sattuu.
 
Mäkin olen miettiny että voiko 3 vuotiaalla olla. Sillä on nyt korvat tosi kipeet että itkee vaan :/ Ja valittaa myös että poskiin sattuu. Voiskohan se säteillä korvista. Meinaa joskun lääkäri sanoi että noilla ei vois olla poskiontelontulehdusta ku niillä on niiiiin pienet ne ontelot. Tiedä sit!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllä tuon ikäisillä voi jo olla. Pienemmillä ei.
Kyllä se on yksilöllistä, mun pojalla oli ekan kerran 2 vuotiaana, otettiin röntgen kun lääkärikin epäili. Ja on sitten vaivanneet koko elämän, on laajennettu 7 vuotiaana ja 20 vuotiaana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllä tuon ikäisillä voi jo olla. Pienemmillä ei.
Kyllä se on yksilöllistä, mun pojalla oli ekan kerran 2 vuotiaana, otettiin röntgen kun lääkärikin epäili. Ja on sitten vaivanneet koko elämän, on laajennettu 7 vuotiaana ja 20 vuotiaana...
Hyvin harvinaista, että pienemmillä olisi.
 
ap
No jos vielä tän päivän seurailis tilannetta. Meidän TK:hon on niin vaikee päästä jos ei oo "sata astetta kuumetta ja pää irti" vaivaa. Kun pojalla ei oo kuumetta ollut niin tuskin ottavat vastaan :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllä tuon ikäisillä voi jo olla. Pienemmillä ei.
Kyllä se on yksilöllistä, mun pojalla oli ekan kerran 2 vuotiaana, otettiin röntgen kun lääkärikin epäili. Ja on sitten vaivanneet koko elämän, on laajennettu 7 vuotiaana ja 20 vuotiaana...
Hyvin harvinaista, että pienemmillä olisi.
On toki, mutta kyse oli siitä, että voiko olla, eli voi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos vielä tän päivän seurailis tilannetta. Meidän TK:hon on niin vaikee päästä jos ei oo "sata astetta kuumetta ja pää irti" vaivaa. Kun pojalla ei oo kuumetta ollut niin tuskin ottavat vastaan :(
Ilmoita epäilyksesi ja kerro, että poskiin sattuu. Poskiontelotulehdus on kauhea tauti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllä tuon ikäisillä voi jo olla. Pienemmillä ei.
Kyllä se on yksilöllistä, mun pojalla oli ekan kerran 2 vuotiaana, otettiin röntgen kun lääkärikin epäili. Ja on sitten vaivanneet koko elämän, on laajennettu 7 vuotiaana ja 20 vuotiaana...
Hyvin harvinaista, että pienemmillä olisi.
On toki, mutta kyse oli siitä, että voiko olla, eli voi!
Jotenkin arvasin, että joku rupeaa pilkkua viilaamaan, kun noin kirjoitin. Tässä ketjussa kuitenkin oli kyse 5-vuotiaan tulehduksesta ja joku kysyi myös 3- vuotiaasta. Ainahan on niitä poikkeuksen poikkeuksia.
 
ap
Ja kun pojalla ollut korvatulehdus ei oireile vasta kun tulehdus on todella paha ja sen takia nousee kuume. Lääkärit ei sitä oo ikinä uskonut vaan tyyliin luulevat meidän "kiduttavan" poikaa ensin kotona korvasäryssä monta päivää ja sitten vasta tuovan lääkäriin. Aina ollaan viety heti kun vaan sanoo että korvaan sattuu tai nousee kuume.

Jospa tuo poskiontelokaan ei oirehdi pahemmin ennen kuin on todella paha??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kun pojalla ollut korvatulehdus ei oireile vasta kun tulehdus on todella paha ja sen takia nousee kuume. Lääkärit ei sitä oo ikinä uskonut vaan tyyliin luulevat meidän "kiduttavan" poikaa ensin kotona korvasäryssä monta päivää ja sitten vasta tuovan lääkäriin. Aina ollaan viety heti kun vaan sanoo että korvaan sattuu tai nousee kuume.

Jospa tuo poskiontelokaan ei oirehdi pahemmin ennen kuin on todella paha??
Niin, eihän sitä oikein tiedä kuin katsomalla ne ontelot.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Mutta tuohon ap:n kysymykseen vastaisin vielä sen, että poskiontelot voivat olla kipeät myös "pelkästä" limakalvoturvotuksesta.
Kyllä se rään värikin kertoo tulehduksesta, on se sitten korvissa tai poskionteloissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Mutta tuohon ap:n kysymykseen vastaisin vielä sen, että poskiontelot voivat olla kipeät myös "pelkästä" limakalvoturvotuksesta.
Kyllä se rään värikin kertoo tulehduksesta, on se sitten korvissa tai poskionteloissa.
Keltainen tai vihreä räkä ei välttämättä tarkoita sitä, että on tulehdus.
 

Yhteistyössä