voiko 12-vuotias tyttö nukkua isänsä kanssa(kehittynyt jo naiseksi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vähän realismia nyt;24367363:
No, insestihän on tabu. Siitä ei saa puhua ja sitä ei ole olemassakaan. Leikitään näin ja poistellaan kaikki sitä sivuavat viestit.
Mä en tästä enää jankkaa, MINUN MIELESTÄ teinin(tytön) ei kuulu nukkua tai saunoa isänsä kanssa, pidän tätä ihan itsestään selvänä.
Tuohon 12 vuotiaaseen en osaa sanoa mitään, kun sen ikäsestä ei tiedä onko vielä kehittynyt naisen suuntaan vai onko vielä lapsenlainen. Mutta minusta hyvä sääntö on, että kun karvat ja rinnat kasvaa, niin tytär ei enää sauno isänsä kanssa tai nuku vieressä. Sama mulla pojan suhteen, en sauno teini-ikäisen pojan kanssa, koska minusta se ei enää ole ns. "sopivaa".

Mutta kaikki tavallaan. Peace ja hejdÅ.

Insestiin nyt ei mitenkään liity se, onko lapselle kasvanut karvoja vaiko ei. Ei sitten mitenkään.

Ja insestistä saa keskustella, mutta asiallisesti - ei täältä ole asiallisia viestejä poistettu.

Minusta teini saa itse päättää, haluaako saunoa vielä perheen kesken vaiko ei. Jos hän kokee sen kiusalliseksi, niin hän ei varmaankaan sauno.

Ja jos aikuinen ei kestä sitä, että oma lapsi kasvaa ja kehittyy myös kropastaan, ja siksi kieltää tätä tulemasta perhesaunaan tai viereen nukkumaan, niin hänellä lienee jotain ongelmia oman kroppansa ja seksuaalisuutensa suhteen. Kuten myös silloin, jos hän pitää toisin menettelevien tapoja ihan sairaina.

Oikeesti. Sairasta ajatella, että koska jotkut miehet harjoittaa insestiä, pitää kaikkia miehiä kohdella potentiaalisina insestinharjoittajina, ja nimenomaan tyttäriä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän realismia nyt;24367363:
No, insestihän on tabu. Siitä ei saa puhua ja sitä ei ole olemassakaan. Leikitään näin ja poistellaan kaikki sitä sivuavat viestit.
Mä en tästä enää jankkaa, MINUN MIELESTÄ teinin(tytön) ei kuulu nukkua tai saunoa isänsä kanssa, pidän tätä ihan itsestään selvänä.
Tuohon 12 vuotiaaseen en osaa sanoa mitään, kun sen ikäsestä ei tiedä onko vielä kehittynyt naisen suuntaan vai onko vielä lapsenlainen. Mutta minusta hyvä sääntö on, että kun karvat ja rinnat kasvaa, niin tytär ei enää sauno isänsä kanssa tai nuku vieressä. Sama mulla pojan suhteen, en sauno teini-ikäisen pojan kanssa, koska minusta se ei enää ole ns. "sopivaa".

Mutta kaikki tavallaan. Peace ja hejdÅ.

Jos läheisyydestä ja luonnollisista väleistä tehdään tabu insestin varjolla menään vika suuntaan. Eikä se mielestäni edes vähennä avoimuutta puhua tai puuttua oikeasti tapauksiin joihin on ja olisi syytä puuttua. Ketään ei tietenkään pidä pakottaa edes siihen luonnolliseen läheisyyteen vaan silloin siitä jo usein tuleekin jotakin muuta jos aikuisella herää epäilys asian normaaliudesta.

jos tällaista sopimattomuutta tapahtuu nii se toisinaan jopa loppuu juurikin silloin kun alkaa karvotus ja rinnat kasvamaan, kun ei ole enää lapsenlainen. ja jos joku insestiä harjottaa niin sillon ei erikseen nukkumiset ja saunomiset auta.

Tässä ketjussa on jotain sairasta! Syyttelyä isiä kohtaan jotka välittävät tyttäristään aidosti ja vilpittömästi.
Jos asia olisi toisinpäin saako 12vuotias poika nukkua äitinsä vieressä!
Haloo naiset herääkö teillä itsellänne haluja poikianne kohtaan??? sairasta.

[QUOTE="Yökkö";24368265]Tässä ketjussa on jotain sairasta! Syyttelyä isiä kohtaan jotka välittävät tyttäristään aidosti ja vilpittömästi.
Jos asia olisi toisinpäin saako 12vuotias poika nukkua äitinsä vieressä!
Haloo naiset herääkö teillä itsellänne haluja poikianne kohtaan??? sairasta.[/QUOTE]

Nämä pedofiilivainot ovat nykyään menneet aivan älyttömiksi. Toki on olemassa oikeaa pedofiliaa ja oikeita pedofiilejä ja sellaisten paikka on ehdottomasti kaltereiden takana, mutta se meinaa ärsyttää, kun täysin syyttömiä ja viattomia ihmisiä ruvetaan vainoamaan ja leimaamaan pedofiileiksi. Se on pedofiilivainojen ikävä puoli, kun niiden vainojen kohteeksi joutuu syyttömiäkin ihmisiä.

Mä en ymmärrä miten 12 vuotias on muka kehittynyt naiseksi. Ei ainakaan minun pojan luokkalaiset tytöt mitään naisia ole. Millä ihmeen silmillä ap katsoo vai onko se joku hormoonityttö?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24369281:
Mä en ymmärrä miten 12 vuotias on muka kehittynyt naiseksi. Ei ainakaan minun pojan luokkalaiset tytöt mitään naisia ole. Millä ihmeen silmillä ap katsoo vai onko se joku hormoonityttö?

No monella tytöllä on 12 v. murrosiän merkkejä, se on ihan normaalia(että 12 v. tulee muotoja jne.) se ei silti tietenkään tarkoita, että 12 v. olisi jo kehittynyt naiseksi, eli ap puhuu höpöjä. Nainen on vasta 18v. Itsekin olin jo kehittynyt 12 v. mutta leikin barbeilla ja olin ihan lapsi, niinkuin kuuluukin.

No niinpä. Kyllä mä tiedän monia 12-vuotiaita, joilla on esim. karvoitusta, rintojen kasvua, kuukautisetkin, tms merkkejä siitä, että kehitystä on jo tapahtunut. Mutta ei he sentään mitään naisia vielä kyllä ole.

Mun tytöllä 10v on kasvanut jo selvät rinnat, kuukausi sitten huomasin että karvoitusta tullut. Nukkuu vieressä joskus ja saunoo edelleen koko perheemme kanssa. Lopettaa sitten kun itse haluaa... Surku tätä ketjua..miettikää jos lapset tätä lukisivat jotka nukkuvat isiensä/äitiensä kanssa.. en tiiä ees mitä ajatella..siis miten ihmiset voi ajatella että lapsi ei voisi nukkua vanhempansa vieressä.

Lapsi on AINA vanhemmilleen LAPSI oli minkä ikäinen tahansa.

Ottamatta kantaa noihin asiattomiin heittoihin sen enempää, ap:lle haluan sanoa, että uusperheessä te luotte uuden perheen ja kodin yhdessä miehen kanssa, lapsia huomioiden. Silti, vaikka lapset ovat eroperheestä, teidän parisuhde saa ja pitää olla ihan oikeanlainen nukkumis ym järjestelyineen..
Kylmä fakta on se, että lasten on vaan sopeuduttava. Vie aikaa ja järjen, mutta helpottaa ajan myötä ja tulos on kaikille parempi, kuin se, että sinun olisi siirryttävä syrjään joka toinen viikonloppu.
Meillä asuu minä, mies ja hänen kaksi lastaan. Lapsille on tehty alusta asti selväksi, että meillä on perheessä kaksi aikuista, jotka pitää kiinni säännöistä ja joilta saa apua ja tukea ja että olemme parisuhteessa, koska rakastamme tosiámme äärettömän paljon. Sisältää myös meidän makuuhuoneen, joka on ns. lapsivapaata aluetta, niinkuin lapsillakin on oma huoneensa omaa rauhaa halutessaan.

Ap, uusionni nettisivulta löydät tukea moneen eteen tulevaan "ongelmaan". Niitä on nimittäin tulossa. :) Mutta miehestä on turha sen takia luopua.

Itselläni on huonoja muistoja isän vieressä nukkumisesta;kun tulin siihen ikään että rinnat kasvoi ja muutenkin kehityin,isä rupesi "sillä silmällä"katselemaan jos vaikka kumarruin tms:(
ja pelkäsin jos lomareissuilla jouduin isän viereen(en muista tarkkaan miksi)mutta kuitenkin,vaikka mitään ei tapahtunut...mutta se ahdistus jo pelkästä ajatuksesta:(

Mutta siis mulle vaikuttaa tuo "ihana"isäni....muuten en näe mitään pahaa tuon ikäisen nukkumisessa isänsä kaa.

Itselläni on huonoja muistoja isän vieressä nukkumisesta;kun tulin siihen ikään että rinnat kasvoi ja muutenkin kehityin,isä rupesi "sillä silmällä"katselemaan jos vaikka kumarruin tms:(
ja pelkäsin jos lomareissuilla jouduin isän viereen(en muista tarkkaan miksi)mutta kuitenkin,vaikka mitään ei tapahtunut...mutta se ahdistus jo pelkästä ajatuksesta:(

Mutta siis mulle vaikuttaa tuo "ihana"isäni....muuten en näe mitään pahaa tuon ikäisen nukkumisessa isänsä kaa.

tarkoitin tuola "en muista siksi"-suluissa että miksi jouduin isän viereen.ilm.tilan puutteen vuoksi.

Ei todellakaan! minä en ainakaan 12vuotiaana olisi missään tapauksessa nukkunut ISÄNI vieressä! Naiseksi lasketaan jos: on fyysisesti kehittynyt (Tai ainakin henkiseti) Kuukautiset ovat alkaneet tms!

Meillä saunoo koko pehe. Eli siis äiti(minä), isä, 15.vuotias tyttö ja 11.vuotias tyttö. Minä saunon isäni kanssa vaikka olen 35.vuotias. Ja ei kyllä se nukkuminen ole minusta mitenkään "vaarallista" koska jos vaikka lapsi näkee painajaista ai ei saa unta niin mikäs se parempi paikka olisi kuin oman isän tai äidin viekku. Ehkä sitten yli 16.vuotiaana voi miettiä taas uudestaa.???

mä taisin jopa 14-vuotiaana välillä köllötellä päikkäreillä isin vieressä :)
ei toi ole mitenkään outoa. Yleensä yh:sta tulee lapselle todella tärkeä ja siksi myös on ripustautuva..

Ja milloinkohan ihmiset tajuaisivat sen, että lapset menee uuden parisuhteen edelle? Ero on yleensä lapsille tosi kova paikka ja heillä on raskasta elää kahden kodin elämää. Sitten kun siihen tulee vielä äidin tai isin uusi "ystävä", joka mankuu myös huomiota, niin ei mikään ihme että lapset on mustasukkaisia. Niin kauan kun ei yhteisiä lapsia tai yhteistä kotia ole, niin mun mielestäni sen uuden tyttö/poikaystävän tulee antaa periksi ja sallia lapselle hänen vanhempansa. Musta on sairasta olla mustasukkainen uuden kumppanin lapsille.

Nimenomaan. Jos lapsi on ap:n miehen luona viikonloput, eikö ap voisi antaa lapselle niitä viikonloppuja isänsä kanssa ja viettää itse miehen kanssa aikaa viikoilla? Pakkoko sinne on mennä viemään lapsen ja isän kahdenkeskeistä aikaa?

Mun mielestä on tossa ainut vika on tää kumppanin ajattelummailma. Toki 12 vuotiaitakin on erilaisia,siis eritavalla kehittyneitä- Mun 13v tyttö on vielä lapsi,enkä näkisi siinä todellakaan mitään pahaa jos nukkuisi isänsä vieressä,silloin kun tapaavat.

Mun tyttö on kanssa tulossa murkkuikään rinnat alkaneet jo kasvaa,mutta mun mielestä lapsi itse tietää koska hän haluaa nukkua isänsä vieressä ja koska siisrtyä isän luona omaan sänkyyn nukkumaan.

Joku tuolla jo kirjoittikin että näissä uusperhe kuvioissa olisi mentävä lapsen ehdoilla. tästä olen täysin samaa mieltä. Mun 4v kuopus oli 1.5v kun erottiin hänen isänsä kanssa. Nyt vasta ruvennut ihmettelemään että,miksi muilla kavereilla isä asuu kotona ja meillä oma koti. Mulla ei ole uutta kumppania suurimmaksi osaksi juuri mustasukkaisuuden takia. olen ajatellut.että sitten kun tyttö isompi,voin alkaa suhteeseen,mutten vielä halua hänen luulevan olevansa 2nen.
tän nuorimmaisen isällä uusi kumppani,mutta tyttö on tainnut kerran nähdä hänet ja on sanonut,etää sillloin kun ex ja tyttö tapaavat antaa sen ajan heille (ovet olleet kimpassa yli puoli vuotta) kunnioitan tota suuresti. Toki olen exlle sanonut,että itse päättää asiat. Mutta haluaa olla vain tytön kanssa.
joo meni vähä sivuraiteelle...anteeksi:snotty:

Hyi Tällänen vanha keskustelu tuli sitten vastaan hakiessani toista asiaa täältä kaksplussalta. Että on ihmiset sairata. Kenelle tulee mieleen, ettei ISÄ voisi nukkua oman LAPSENSA kanssa samassa sängyssä. Kenelle tulee mieleen, että siinä olisi jotain seksuaalista?? En ikimaailmassa voisi ajatella, että mieheni kiinnostuisi seksuaalisesti meidän tyttärestämme. Hänen omasta aarteestaan. Voi hyvä luoja, jos tälläiset asiat mietyttäisivät itseäni enkä luottaisi mieheeni, varmastikin ottaisin eron ja pikaisesti.

Itse en 12 vuotiaana olisi nukkunut enää isän vieressä, koska koin sen lapselliseksi. Seksuaalisuuteen se ei kyllä liittynyt millään tavalla. Samoin meidän 14 v nukkuu omassa sängyssään. Jos hän yhtäkkiä haluaisikin alkaa nukkua isänsä vieressä, ihmettelisin hiukan, koska on jo monta vuotta nukkunut omassa sängyssään. Ajattelisin, että tytöllä on turvaton olo tms, mutta insesti ei kyllä kävisi pienessä mielessäkään.

Ei olisi varmaan pitänyt edes ottaa uudestaan esille tätä keskustelua, mutta mä jotenkin vaan järkytyin tästä. En voinut vaan ohittaa, vaan oli pakko oman mielenrauhan vuoksi kirjoittaa jotain... Muuten tää pyörii mun päässä koko illan.

Uusimmat

Yhteistyössä