voiko 1,5v jättää nukkumaan kun itse hakee tupakkaa kioskilta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama p:
Ei tosiaan voi.

Mutta ärsyttää että miksi piti mainosta että juuri TUPAKKAA ostamaan, tarkoitus provosoida? Ihan helkatin sama se on menisikö ostamaan yhden maidon vai tupakka-askin, silti se ei ole hyväksyttävää.

no anteeksi, olisi pitänyt olla viisaampi ja kirjoittaa vaikka maito sitten... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
:headwall: :headwall: :headwall: Siis kysyt aivan tosissasi kuitenkin???? Tää on provo, kun on vielä tupakasta kyse :laugh:

Ei kai kukaan jättäis edes itkuhälärin kans paikkaan mistä on 5 minuuttia lohduttamaan lasta :o

Max voit hakea sanomalehden postiluukulta, jonne on alle 30sek matka

ei, juurihan alussa kirjoitin että en ole menossa hakemaan yhtään mitään mistään... :D ei ole provo, on vaan ihan ystävällis mielinen kysely :)

Musta tämä asia on vain niin itsestäänselvä :o Niin iso asia, että harkitisin soittoa jonnekin jos tietäisin, että naapuri tekee. Eli jos sulla on mun kaltainen kyylä naapurissa niin pyydä sitä lapsenvahdiksi 10 minuutiksi. :whistle:

Ja mä nyt vielä jatkan, että meillä on siis talossa putkiremontti eikä oma vessa/kph ole käytössä. Mies työmatkalla. Vessat ja suihkut muutama kerros alaspäin. No, pissata voin vaikka ämpäriin, mutta kakkosen yllättäessä en todellakaan voi herättää kahta nukkuvaa ja pakata vauvaa kantoliinaan ja isompaa taluttaa unisena käytävillä keskellä yötä. Ja juu, pyykinhakureissu kestää muutamasta minuutista viiteen, samassa ajassa minä ehtisin kyllä autolla lähikioskillekin ja takaisin, mutten uskaltaisi lähteä. Tämäkin jo hirvittää.Mutta pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
No mä jätän kohta vauvan ja 2 vuotiaan nukkumaan kun käyn kellarissa hakemassa pyykit ja vien roskat...

Niin, se on niin suhteellista. Tää kysymys kuuluu samaan sarjaan kun se et jätätkö lapsen autoon kun käyt kioskilla. Autoon jätän siks pariks minuutiks mutta en tiedä jättäisinkö kotiin nukkumaan, ehkä en jättäis. Tosin kesällä istuin omalla terassilla ja lapsilla oli itkuhäly ... ja roskat vien vaikka lapset nukkuu ... saatan käydä varastossa. Ok talossa siis asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sama p:
Ei tosiaan voi.

Mutta ärsyttää että miksi piti mainosta että juuri TUPAKKAA ostamaan, tarkoitus provosoida? Ihan helkatin sama se on menisikö ostamaan yhden maidon vai tupakka-askin, silti se ei ole hyväksyttävää.

Oma mokas kun annat itses ärsyyntyä tollasesta ja provosoitua muiden mukana

:D B)

Minä olen kyllä ulkona kun lapsi nukkuu sisällä. Minulla on itkuhälytin mukana ja kuulen siitä jos/kun lapsi herää. Esim kesällä teen pihahommia kun lapsi nukkuu päiväunia.
Iltaisin saatan istua naapurin pihassa kun lapsi nukkuu omassa sängyssään. Mukanani jälleen itkuhälytin.

Mielestäni on eri asia poistua 100m kuin 5km kotoaan. Kauppaan /kioskille yms en ikinä lähtisi lapsen nukkuessa.

hmm, kuinka moni teistä on juossut 1.5v luokse alle 5 min. kun se on alkanut kitistä sängyssä....? siis nyt vaan mietin sitä että mä en ainakaan mene jos kyse on normi ilta kitinästä... :snotty:

ja en siis itsekkään lähtisi tupakkaa hakemaan, mutta kerran olen maidon hakenut.. pakko oli kun poika vielä yöllä maitoa juo ja oltiin tultu kotio kylästä niin myöhään että laitoin pojan suoraan nukkumaan ja vasta sitten hokasin että maitoa ei ole... mutta ymmärrän siis kaikkien mielipiteen asiasta... :)

toisella palstalla samaa asiaa kysyttäessä sain vain hivenen ristiriitaisia vastauksia... kaikki oli sitä mieltä että 5 min. tupakkia ostamaan---> ehdoton ei, mutta valtaosa oli sitämieltä että 5min koiran ulkoilutusta oli ok :D

hmm, kuinka moni teistä on juossut 1.5v luokse alle 5 min. kun se on alkanut kitistä sängyssä....? siis nyt vaan mietin sitä että mä en ainakaan mene jos kyse on normi ilta kitinästä... :snotty:

ja en siis itsekkään lähtisi tupakkaa hakemaan, mutta kerran olen maidon hakenut.. pakko oli kun poika vielä yöllä maitoa juo ja oltiin tultu kotio kylästä niin myöhään että laitoin pojan suoraan nukkumaan ja vasta sitten hokasin että maitoa ei ole... mutta ymmärrän siis kaikkien mielipiteen asiasta... :)

toisella palstalla samaa asiaa kysyttäessä sain vain hivenen ristiriitaisia vastauksia... kaikki oli sitä mieltä että 5 min. tupakkia ostamaan---> ehdoton ei, mutta valtaosa oli sitämieltä että 5min koiran ulkoilutusta oli ok :D

Minä :wave:

Ja vaikka en juoksisikaan, niin olisin silti kotona ja kuulolla, ja voisin vaikka hihkaista lapselle että ei hätää, nuku vaan.

Ja ulos lähtiessä, vieläpä autolla, on aina olemassa se riski että ajaa kolarin tai jää vaikka auton alle, jää hissiin kerrosten väliin, tms. Siksi en lähtisi.

Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Ja mä nyt vielä jatkan, että meillä on siis talossa putkiremontti eikä oma vessa/kph ole käytössä. Mies työmatkalla. Vessat ja suihkut muutama kerros alaspäin. No, pissata voin vaikka ämpäriin, mutta kakkosen yllättäessä en todellakaan voi herättää kahta nukkuvaa ja pakata vauvaa kantoliinaan ja isompaa taluttaa unisena käytävillä keskellä yötä. Ja juu, pyykinhakureissu kestää muutamasta minuutista viiteen, samassa ajassa minä ehtisin kyllä autolla lähikioskillekin ja takaisin, mutten uskaltaisi lähteä. Tämäkin jo hirvittää.Mutta pakko.

Tämä tilanne nyt on ihan ymmärrettävä, näin toimisin itsekin, mutta mihinkään kauemmas en kyllä lähtis. Eli siis alkuperäisiin kysymykseen en lähtis.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Minä :wave:

Ja vaikka en juoksisikaan, niin olisin silti kotona ja kuulolla, ja voisin vaikka hihkaista lapselle että ei hätää, nuku vaan.

Ja ulos lähtiessä, vieläpä autolla, on aina olemassa se riski että ajaa kolarin tai jää vaikka auton alle, jää hissiin kerrosten väliin, tms. Siksi en lähtisi.

juu, kyl mie tuon ymmärrän että se on aina riskaabelia lähteä kotoa ja jättää lasta nukkumaan, enkä mäkään niin tee, olen vain sen yhden kerran tehnyt.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
en jättäis alle 10 v lasta yksin nukkumaan ikinä,edes sen 5 min ajaks..

Käyn kyllä koiran kanssa aamulla lenkillä kun tyttö 7v. vielä nukkuu

tyttö varmaan on tietoinen,että jos herää olet koiran kanssa lenkillä?mutta jos kioskille häipyy,niin voi olla säikähdys lapselle,kun on yksin..varsinkin iltaisin..

ajatelkaapa että saatte omassa sängyssänne jonkun kohtauksen ja sit lapsi herää aamulla yksin, eikä kukaan tiedä et näin on käynyt, eli jos ja jos ja lehmätkin lentäis, ärsyttävää, antakaa toisten tehdä ja toimia kuinka haluavat!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entä jos ajat autolla kolarin ?
tai laps herää ja itkee kovasti?

aevan, niin voi käydä... tosin omalta kohdaltani pidän sitä epätodennäköisenä.. siis kolarin ajamista.. matkaa on se 500m suuntaansa ja sekin suoraa tietä :D
mutta siis olen samaa meiltä että ei saisi jättää yksin lasta juurikin tässä ketjussa luetelluista syistä...

eli sarjassamme tyhmä kysymys, mitä mieltä te olette...
voiko jättää lapsen yksin kotiin nukkumaan kun käy autolla kioskilta ostamassa tupakka-askin.. kioskille matkaa yhteensä edestakas n 1km ja lapsi nukkuu pinnasängyssä...

ja siis mä en ole lähdössä nyt mihinkään ostamaan mitään... kuhan nyt kysyn ihmisten mielipiteitä....

Ei todellakaan ja ilmoitus lastensuojeluun, jos tiedät jonkun tekevän noin v*tun typerästi!!!

ajatelkaapa että saatte omassa sängyssänne jonkun kohtauksen ja sit lapsi herää aamulla yksin, eikä kukaan tiedä et näin on käynyt, eli jos ja jos ja lehmätkin lentäis, ärsyttävää, antakaa toisten tehdä ja toimia kuinka haluavat!!

tuossa on se ero, että se kioskille lähtö on tietoista. jos tulee sairaskohtaus tai kuolee kotona, niin se on eri asia.

eli sarjassamme tyhmä kysymys, mitä mieltä te olette...
voiko jättää lapsen yksin kotiin nukkumaan kun käy autolla kioskilta ostamassa tupakka-askin.. kioskille matkaa yhteensä edestakas n 1km ja lapsi nukkuu pinnasängyssä...

ja siis mä en ole lähdössä nyt mihinkään ostamaan mitään... kuhan nyt kysyn ihmisten mielipiteitä....

Ei todellakaan ja ilmoitus lastensuojeluun, jos tiedät jonkun tekevän noin v*tun typerästi!!!

hmm, eikös ilmoitus lastensuoeluun ole melkoisen liioiteltua... siis kun kyse olis 5 min.. ja lapsi nukkuu pinnasängyssä...

paljon o lapsia jotka lastensuojelua tarvitsisivat mutta eivät apua ajoissa saa, esim kaikki ne lapset joiden vanhemmat jättävät kotiin yksin nukkumaan kun lähtevät kaljalle... tai muutenvaan vaikka töihin...
jos pitäisi valita niin mieluummin pieni lapsi pinnasänkyyn 5min kuin isompi lapsi yksin asuntoon missä voi sattua vaikka mitä useaksi tunniksi...

mun mielestä ei voi. sen ikäistä lasta joka ei itse osaa apua hakea, jos jostain syystä sitä tarvii, ei voi jättää yksin kotiin. koskaan ei voi ennustaa esim kolaria, joten lapsi voisi joutua olemaan tälläisen tilanteen sattuessa yksin päiväkausia.

Yhteistyössä