Voikno viedä lapsen hoitoon jos olen itse sairaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räkäpää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

räkäpää

Vieras
Siinäpä siis kysymys. Olen ollut koko viikonlopun karmeassa flunssassa, joka oli jo aiemmin miehelläni ja lapsellani. Lapsi on ollut hoidossa vasta viime viikosta alkaen, joten olemme uusia näissä hoitoasioissa: onko oikeus viedä lapsi hoitoon, jos toinen vanhemmista on kotona sairastamassa?

Tottakai. Ja huom. siitä hoitopaikastahan myös maksat suolaisen summan. Ja mitäs se lapsi kotona tekisi sairaan vanhemman kanssa, katselisi koko päivän telkkua vaan.

Tietysti voit viedä. Mutta jos perheessä on jotain hyvin tarttuvaa, esim. vatsatautia, niin en veisi. Sinun tapauksessa veisin, koska tarvitset itsekin nyt lepoa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tottakai. Ja huom. siitä hoitopaikastahan myös maksat suolaisen summan. Ja mitäs se lapsi kotona tekisi sairaan vanhemman kanssa, katselisi koko päivän telkkua vaan.

No sitä minäkin, miten voisin itse levätä jos lapsi vaatii jatkuvasti huomiota. Se olisi sitä telkkarin töllötystä ja jatkuvaa kitinää vain. Ja mies voi viedä lapsen hoitoon, ettei minun tarvitse sairaana lähteä pöpöjäni sinne levittelemään.

veisin, koska se ei ole kivaa mulle eikä lapselle jos se jäis kotiin; lapsi hyppis seinille kun ei pääse ulos ja ei ole mitään tekemistä ja mä en saisi yhtään levättyä kun muksu hyppis seinille...

Yhteistyössä